3.1 Standbemanning
3.2 Overige algemene bepalingen
3.3 Stroom en AV-middelen
3.4 Planten en groendecoratie
3.5 Schoonmaak
3.6 Schade en diefstal
3.7 Aan- en afvoer goederen tijdens de eventdagen
De aanvoer van goederen, exclusief standmateriaal, dient plaats te vinden op 19 of 20 september (voor uiterlijk 08.30 uur). De afvoer van goederen dient plaats te vinden op 21 september. Het is de standhouder niet toegestaan de goederen op een ander tijdstip af te voeren. De organisatie is niet verantwoordelijk voor schade in welke vorm dan ook, indien de standhouder zich niet houdt aan de regels met betrekking tot de aan- en afvoer van goederen.
De betaling geschiedt op basis van een factuur van 100%. De betalingstermijn is 30 dagen na de factuurdatum. Bij geen of te late betaling is de organisatie gerechtigd om de standhouder de toegang tot de beursvloer en/of overige sponsoractiviteiten te weigeren.
In geval van overmacht is de organisatie gerechtigd het event niet te laten doorgaan. De standhouder kan dan geen aanspraak maken op vergoeding van schade in welke vorm dan ook. Overmacht stelt de organisatie vrij van het nakomen van haar contractuele verplichtingen door omstandigheden die niet konden worden voorzien en/of waarop de organisatie geen invloed heeft. In een dergelijk geval zal de organisatie de overeenkomst schriftelijke ontbinden. Mocht het event om voormelde onvoorziene reden niet doorgaan, dan komen inschrijvingen en eventueel gemaakte afspraken te vervallen. Reeds gedane betalingen voor sponsoractiviteiten zullen worden gerestitueerd, met aftrek van reeds voor de organisatie ontstane kosten. Dergelijke kosten zullen dan naar evenredigheid over de standhouders, worden omgeslagen. Is besloten het evenement niet te laten doorgaan dan zal deze restitutie binnen 60 dagen plaatsvinden.
Wanneer de organisatie, anders dan in geval van overmacht, besluit het event niet te laten doorgaan, hetgeen ter vrije beoordeling van de organisatie is, dan zal de organisatie dit uiterlijk vier weken voor aanvang van het event schriftelijk aan de standhouders mededelen. De overeenkomst zal na deze schriftelijke verklaring ontbonden zijn. De standhouder heeft dan recht op volledige restitutie van het betaalde bedrag, zonder enige verdere schadeplichtigheid voor de organisatie.
De contractuele en wettelijke aansprakelijkheid van de organisatie ten opzichte van de standhouder is beperkt tot het bedrag van de deelnamekosten. De organisatie is bevoegd bij niet-nakoming van een verplichting door de standhouder de overeenkomst (schriftelijk) geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder dat daardoor schadeplichtigheid voor de organisatie ontstaat. In het geval dat de organisatie de standhouder in gebreke stelt, of in het geval van een gerechtelijke procedure tegen de standhouder inzake de desbetreffende overeenkomst, is de standhouder verplicht alle daarvoor gemaakte kosten (eventuele kosten voor rechtskundige bijstand inbegrepen), aan de organisatie te vergoeden.
De organisatie behoudt zich te allen tijde het recht voor een inschrijving niet in behandeling te nemen. Aan deelneming kunnen geen verdere rechten worden ontleend met betrekking tot volgende events. Voor de overige voorwaarden en uitvoerige richtlijnen verwijzen wij naar de handleiding Standbouw MIE 2022 en de algemene voorwaarden van de Jaarbeurs.
MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics, Kabelweg 57, 1014 BA Amsterdam Tel.: 020 581 07 10 KvK-nummer: 341 355 87
3.1 Stand crew
3.2 Other general provisions
3.3 Power and AV resources
3.4 Plants and green decoration
3.5 Cleaning
Floors are cleaned in the evening. You are responsible for keeping your own stand clean. If, in the opinion of the organization, the amount, or the nature of the waste, exceeds 'the reasonable and/or usual', the organization can recover the costs incurred for the removal of such waste, from the exhibitor.
3.6 Damage and theft
3.7 Delivery and removal of goods during the event days
The delivery of goods, stand material excluded, must take place on 19 or 20 September (before 8:30 am at the latest). The removal of goods must take place on 21 September. The exhibitor is not permitted to remove the goods at another time. If the exhibitor does not respect the rules with regard to the supply and removal of goods, the organization is not responsible for damage.
Payment takes place on the basis of a 100% invoice. Payment is due 30 days after the invoice date. In the event of no or late payment, the organization is entitled to refuse access to the exhibition floor and/or other sponsoring activities.
In the event of force majeure, the organization is entitled to cancel the event. In such event the exhibitor cannot claim compensation for damage. Force majeure exempts the organization from fulfilling its contractual obligations for causes that could not be anticipated and/or are beyond the control of the organization. In such a case, the organization will dissolve the agreement by writing. If the event is canceled, due to the aforementioned unforeseen reason, registrations and any agreements already made will be cancelled. Payments already made in respect of sponsoring activities will be refunded, after deduction of costs already incurred for the organization. Such costs will be apportioned proportionally over the exhibitors. If it is decided to cancel the event, this refund will take place within 60 days.
If the organization, other than in the event of force majeure, decides to cancel the event, which is at the discretion of the organization, the organization will inform the exhibitors in writing at least four weeks before the start of the event. The agreement will be dissolved after this written statement. The exhibitor is then entitled to a full refund of the amount paid, without any further liability for damages for the organization.
The contractual and legal liability of the organization towards the exhibitor is limited to the amount of the participation costs. In case of non-fulfillment of an obligation by the exhibitor, the organization is entitled to dissolve the agreement (in writing) in whole or in part, without prior notice of default and without this resulting in a liability for damages for the organization. In the event that the organization claims the exhibitor is in default, or in the event of legal proceedings against the exhibitor regarding the agreement, the exhibitor is obliged to reimburse all costs incurred (including any costs for legal assistance) to the organization.
At all times the organization reserves the right not to process a registration. No further rights can be derived from participation with regard to subsequent events. For the other conditions and detailed guidelines, we refer to the manual for Stand Construction MIE 2022 and the General Terms & Conditions of the Jaarbeurs.
MOA, Expert Center for Marketing Insights, Research & Analytics, Kabelweg 57, 1014 BA Amsterdam Tel .: 020 581 07 10 Chamber of Commerce number: 341 355 87