Programma MIE 2019

  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Corporate Branding and Social Media: Key findings for Dutch consumers Theo Araujo - University of Amsterdam, Marketing

    What is the relevance of corporate branding for consumers? How can social media be used to leverage a strong corporate brand in B2C communications? This session presents the results of a large-scale survey with Dutch consumers about the relevance of corporate brands for product-related decisions, and discusses in detail the role that social media strategies can play in this relationship.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Next generation usability testing Roderick Reichenbach - Braingineers, Barbara Koop - Funda Insights

    Hoe Funda een nieuwe functionaliteit heeft gecreëerd. In dit proces hebben zij gebruik gemaakt van neuro-usability testing om de beleving van de consumenten te meten. Door te kijken in het brein van mensen bij het uitvoeren van usability opdrachten konden zij de onbewuste emotionele knelpunten in de online flow ontdekken. Hiermee hebben zij de nieuwe flow weten te optimaliseren.



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Speciaalbier en internet Marc Scholten - Beerwulf, Marketing

    In juli 2016 begonnen we met de voorbereidingen en in maart 2017 ging www.beerwulf.com live. Een online speciaalbier winkel waarmee craft- en speciaalbier voor iedereen toegankelijk is geworden. Een rollercoaster. Inmiddels zitten we in 5 landen. Research on the job. Vallen en opstaan. Van marketing & sales naar sales & een beetje marketing. De ‘koop nu knop’ werkt echt. Data over opinions. Een vriend van mij zei telt niet…..



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Van digital marketing naar digital business in B2B Hans Molenaar - Beeckestijn Business School, Marketing

    B2B organisaties zijn bezig met een inhaalslag t.o.v. B2C op het gebied van Digital Marketing. Digitale marketing is niet meer genoeg, B2B organisaties moeten steeds meer (digitale) waarde toe voegen om te kunnen overleven. Dit betekent voor marketeers dat ze verder moeten kijken dan online marketing. Door slim gebruik te maken van data kunnen nieuwe digitale service proposities ontwikkeld worden. Leer van General Electric, Bosch en ook Caterpillar.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    GEANNULEERD Why working on data quality is so much fun! Benjamin Dalmulder - Euroflorist, Analytics

    Wegens ziekte gaat deze lezing helaas niet door. Data quality is one of the least sexy, least fun, least enjoyable subjects within Digital Analytics, or at least, for most people. No one wants to clean up their setup. Because no one focusses on data quality the results is; garbage in, garbage out. During this talk we will show you why it is important, get grip and understanding where you are and we will give you tools how to improve it.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Hoe een grote Automotive de Avg (GDPR) ziet als een kans André Biesheuvel - Duthler Associates, Insights

    Tijdens deze sessie wil André Biesheuvel je aan de hand van een praktijkcase van een grote Automotive vooral iets meegeven over bewustwording rondom deze veranderingen. Met aansluitend aandacht voor de mogelijkheden die deze veranderingen met zich meebrengen.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Brand Bootcamp; Make brand (research) great again! (3e) Bart Massa - Validators, Martin Leeflang - Validators Marketing

    Onderzoek dient jouw merk verder te laten groeien! Stop met vlakke merkcijfers, vage KPI’s en start in deze bootcamp met oefeningen waardoor je jouw brand metrics leert begrijpen. Hét vertrekpunt voor succesvolle campagnes die je merk in beweging zetten. Blijf niet langer hangen bij ouderwetse onderzoeksmethodes en leer hoe adverteerders als ANWB, PON Automotive en Hartstichting sinds kort aan de knoppen draaien. De meest waardevolle en inspirerende 45 min van 2018!



    Masterclass Zaal 1 SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Introduction in online psychology Roos van Dam - Online Dialogue, Analytics

    I will tell about decision making processes of the human being. Surprising examples will convince you immediately of how our brain can be influenced. I will elaborate more about the so-called system 1 and system 2 and how those systems play a part in our decision making. After my talk, you will be more aware about the fact that your customer isn’t as rational as you might think. And that therefore usability isn’t the only thing you want to optimize. 



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Back to basics? Werken aan merkgroei voor Perry (Sport) Ricardo van der Valk - Blauw Research, Bote Galema - Sports Unlimited Retail, Perry & Aktiesport Marketing

    Wat doe je als retailmerk wanneer je anderhalve eeuw bestaat, het straatbeeld en de onlinewereld bijna dagelijks veranderen, je klanten letterlijk alle mogelijke leeftijden hebben en je vooral behoefte hebt aan actie? Perry ging samen met Blauw op zoek naar groeikansen door op een onorthodoxe wijze te kijken naar daadwerkelijk koopgedrag en de rol van het merk. Hoor meer over deze aanpak, gebaseerd op een mix van wetmatigheden uit How Brands Grow, gezond verstand en een grote dosis enthousiasme.

     



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Turn FMCG marketing insights into foresights Han Meijer - ScanmarQED, Jaw Stoute - ScanmarQED Insights

    A new approach to FMCG brand insights is being presented. FMCG marketers will – in a few minutes - be able to exactly understand the reasons behind brand performance, and explore the future sales impact of various marketing strategies. Working directly with all data, and advanced AI aided marketing analysis makes it possible to get the foresights that marketers where not able to see before. After this presentation you will see how easy and user friendly this actually should be and can be.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Samsung: 2 personal video cases, 155 miljoen views, €0 ad spend: hoe dan? Guido Derkx - StoryTEQ, Rogier Ros - StoryTEQ Marketing

    In 40 inspirerende minuten laten we zien hoe we 2 succesvolle personal video business cases hebben gecreëerd voor Samsung. We lichten de vraag, doelstellingen, oplossingen en resultaten van zowel Samsung als de gebruiker toe. Kortom het verhaal van een van de meest succesvolle personal video cases ooit.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Merktransitie met impact door emotive branding. Case: Raet Celeste Miller - Totta, Maartje Grossouw - Raet Marketing

    In deze interactieve lezing nemen we je mee in de grote merktransitie van Raet: van ‘efficiënte salarisstrookleverancier’ naar een ‘sexy en smart allround internationale HR partner’. Totta heeft deze uitdaging via emotive branding (onderzoek) tot een succes gebracht. Door alle stakeholders inclusief álle medewerkers wereldwijd te betrekken, is er nieuw leven geblazen in het Raet-merk. #emotive #internalbranding #merktransitie #impact #implicietmeten #onbewust



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Insights door augmented intelligence op R&R voor Philips HUE Roeland Woudstra - MetrixLab, Mieke Weegels - Philips Insights

    Hoe blijven marktonderzoeksbureau’s relevant in een digitale wereld waarin klanten zelf makkelijk toegang hebben tot consumentendata en MR-tools? Steeds meer data zijn publiek en worden door bedrijven zelf (online) verzameld. Philips en MetrixLab laten zien welke insights je kan creëeren uit User Generated Content met Machine Learning + Human Intelligence (Augmented Intelligence).



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Content creatie voor een nieuwe generatie Tim van der Wiel - GoSpooky, Marketing

    Hoe zet je platformen als Snapchat & Instagram Stories effectief in? En welke platformen zijn over vijf jaar nog relevant? Nog te weinig bedrijven weten hoe ze deze platformen moeten inzetten. Tim van der Wiel (19) richtte daarom GoSpooky op, ontwikkelde een analytics systeem dat Snapchat en Instagram zelf niet aanbieden en maakte al campagnes voor HEMA, Hudson’s Bay en KLM.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Key drivers van snelle online groei Frans Appels - Netprofiler, Analytics

    Hoe bereik je een snelle en continue online groei? Aan de hand van het vijf drivers model laat Frans Appels zien hoe je traffic, conversie, retentie, orderwaarde en viraliteit structureel kan laten groeien. Hoe analyseer en optimaliseer je deze key en de customer journey buiten en op je site door relevante online uitingen en continue optimalisaties. Met aansprekende voorbeelden uit diverse sectoren.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Know me Better! Thanassis Thomopoulos - Google, Marketing

    Our world is accelerating at a fascinating speed, with users generating an explosion of data, and businesses using technology that can actually handle it. How are leading marketers adapting in order to stand out and develop future-proof connections with their consumers? What promise does the future of marketing hold, and what is the path to achieve it? A journey to successful data-driven marketing.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Now You See It, Now You Don’t – Hoe meet je de ROI van Online Advertising? Stefan Boom - SSI, Insights

    Doordat de helft van alle online advertising niet zichtbaar is voor de gebruiker, wordt het bepalen van de ROI van online mediacampagnes erg moeilijk. Als je dan ook nog eens de verscheidenheid aan apparaten en platformen meeneemt wordt dit haast onmogelijk. Tot nu!



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    What is good ethnography, and why do it at all?   Mark Colleran - Vocalink, a Mastercard company, Lucy Neiland - Ipsos Insights

    People can't be trusted.  There is a disconnect between what they say they do, think they do, and what they actually do. This is why observing behaviours in context is so important for clients.  During this session, Ipsos will bring to life the benefits of ethnography.  We will discuss a recent project  where ethnography was instrumental to their business development, revealing the story behind the statistics and lives as they are really lived in an age of rapid technological change. 



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Tele2 scoort met haar insights lab en Tele2 co-creatie community Leslie Hogeveen - Tele2, Thiemo Theunissen - Tele2 Marketing

    Tele2 maakt sinds een aantal jaar een stormachtige ontwikkeling door. Met meer dan 1 miljoen klanten is Tele2 de 4e mobiele telecom provider van Nederland. De afgelopen jaren heeft de organisatie zich getransformeerd tot uitdager in de markt. Leslie vertelt hoe Tele2 haar klanten betrekt, hoe klantdata een essentiele rol speelt en hoe deze inzichten worden ingezet voor de ontwikkeling van nieuwe diensten.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Het korte- en lange-termijneffect van promoties Jeroen Hardon - SKIM Group, Leonie Barelds - PepsiCo Analytics

    Promoties leiden tot korte termijn effecten: trial and switch, volume groei en tot lange termijn effecten. Vaak zijn de korte en de lange termijn effecten tegengesteld. Om zowel korte als lange termijn voorspellingen te kunnen doen hebben SKIM en PepsiCo een pilot studie uitgevoerd op basis van zowel historiese verkoop data, als ad-hoc verzamelde data. Om goed onderbouwde beslissingen te kunnen nemen moet met beide effecten rekening worden gehouden.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Van vooroordelen naar verrassende nieuwe inzichten Gaby Siera - Beautiful Lives Insights & Innovation, Fabian Bäumer - Beautiful Lives Insights & Innovation Marketing

    Rondom de jongeren van nu en de ‘ouderen’ van de toekomst heersen behoorlijk wat vooroordelen, zo ondervond Beautiful Lives. Tijdens deze presentatie met Prejudice Pubquiz zetten we de zogenaamde Generation Swipe (16-17 jaar) en Young at Hearts (55-77 jaar) tegenover elkaar. Wat zijn de grootste misvattingen? De opvallendste verschillen en overeenkomsten? En vooral: wat kunnen marketeers met de belangrijkste inzichten over deze verrassende nieuwe doelgroepen?



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    GEANNULEERD: Het spanningsveld tussen data en branding Margriet de Kroon - YoungCapital, Marketing

    Wegens persoonlijke omstandigheden is deze lezing geannuleerd. 

    Bij YoungCapital staat relevantie voor onze jonge doelgroep centraal in onze marketingstrategie. Aan de hand van bergen data maken we onze marketing uitingen zo relevant mogelijk. Tegelijk focussen we sterk op de uitstraling van ons merk, door de look & feel, tone of voice en thema's van onze campagnes. Dat betekent dat we bij YoungCapital continu bezig zijn om harde data te combineren met merkbeleving: het een moet het ander versterken.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Millennials Myths and Methodologies Bobby Duffy - Ipsos, Marketing

    Millennials are everywhere and you will have heard plenty of stories, claims, articles and rants about them - some true, some false and some somewhere in between. At Ipsos we completed a major review of all the claims and evidence around Millennials we could find and sorted them into myths and realities. How about you? Do you know myth from reality? Millennial from empty stereotype? Join this vibrant presentation and find out.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Have we lost our EDGE? How to marketing-ready for today’s future. Annelies Verhaeghe - InSites Consulting, Cristina Petcu - Sony Pictures Television Insights

    Back in the Mad Men days, marketers were the creative superstars that lived on the edge to move people and brands. Since the ’60s, we moved from a world characterized by linearity, craftmanship and scarcity to one defined by acceleration, automation and abundance. While we shifted to this opposite, marketing (research) seems to be still holding on to the same values as if nothing has changed. Have we lost our edge and how can we get it back?



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    MWM2 & ABN AMRO: agile innoveren middels razendsnelle feedback (2e) Arjan Doevendans - ABN AMRO, Carine van Kooten - MWM2 Insights

    Van verbeteridee, naar job done, in no time. Dat is hoe Marktonderzoeksbureau MWM2 en ABN AMRO dankzij realtime klantfeedback in één dag verbeteringen voor klanten realiseren. Maak kennis met de innovatieve SANDBOX-methode van ABN AMRO waarmee in no-time klantverbeteringen worden gevalideerd en gerealiseerd, en ondervind hoe MWM2 voorziet in snelle en waardevolle feedback op communicatie-uitingen.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    ZIT VOL Brand Bootcamp; Make brand (research) great again! (4e) Bart Massa - Validators, Martin Leeflang - Validators Marketing

    Deze brand bootcamp zit vol. Onderzoek dient jouw merk verder te laten groeien! Stop met vlakke merkcijfers, vage KPI’s en start in deze bootcamp met oefeningen waardoor je jouw brand metrics leert begrijpen. Hét vertrekpunt voor succesvolle campagnes die je merk in beweging zetten. Blijf niet langer hangen bij ouderwetse onderzoeksmethodes en leer hoe adverteerders als ANWB, PON Automotive en Hartstichting sinds kort aan de knoppen draaien. De meest waardevolle en inspirerende 45 min van 2018!



    Masterclass Zaal 1 SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    ‘In the Moment’: de IKEA-klant als Mystery Shopper Victoria van Keulen - IKEA, Liza ter Meer - Kantar TNS Insights

    IKEA Nederland nam afscheid van het Mystery Shopping programma en startte met Kantar TNS ‘in the moment’ onderzoek. Bezoekers delen via hun smartphone hun winkelervaringen. Ze geven o.a. input op de interactie met IKEA-medewerkers, productbeschikbaarheid en -keuze. Resultaat op jaarbasis: 50.000 interviews, 70.000 opmerkingen en 4.000 foto’s. Toegankelijke input voor medewerkers en MT voor het verbeteren van de klantreis! Luister naar de kritische succesfactoren én de valkuilen.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Design Thinking: de radicaal veranderende rol van Customer Insights(2) Markus Leineweber - Perspective, Richard Alker - Perspective Insights

    Design Thinking is een mindset en methode voor het ontwikkelen en realiseren van innovatieve ideeën en duurzame businessmodellen. In deze sessie laten we zien hoe organisaties als Schiphol, VodafoneZiggo, ING, Booking.com, Eneco en Makro omgaan met het ophalen van insights in Design Thinking trajecten. Radicaal veranderende rol van Customer Insights; niet als aparte discipline, maar sturend in het innovatieproces.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Fact based brand building Martin de Munnik - Neurensics, Andries van der Leij - Neurensics Marketing

    Een merk is een naam met associaties. Iedereen begrijpt dat succesvolle merken associaties hebben die daarvoor verantwoordelijk zijn, maar welke zijn dat? Hoe kan je ze meten? En nog belangrijker, hoe kan je ze succesvol toepassen. In deze presentatie zie je hoe je met MRI-scanning associaties terugvindt die aantoonbaar leiden tot succes en waarmee je een 'oorlogsplan' maakt om de concurrentie te lijf te gaan, of juist af te schudden.



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Building trust in a connected world Carol Ansara - Kantar TNS, Ageeth Ettema - Kantar TNS Insights

    The current crisis of trust in the connected world has resulted in a fundamental shift in the basis of trust. People are learning to grapple with multiple versions of the truth. When ‘facts’, authority, or other rational bases of trust are questionable, people revert to trusting their emotions. In this presentation Carol Ansara and Ageeth Ettema show how your brand can establish trust online by activating the three I’s Identification, Integrity and Inclusion.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Connecting the dots: GfK en RTL geven inzicht in complex kijkgedrag Mirte van Deursen - RTL, Inge Monsees - GfK Insights

    In een wereld van versnipperd kijkgedrag is het bieden van sterke content via de juiste platformen & devices cruciaal. Inzicht in dit complexe kijkgedrag helpt RTL om kijkers aan zich te blijven binden en adverteerders om de juiste doelgroep te bereiken. Met een mix van (passieve) data geven GfK en RTL je een compleet beeld van de RTL kijker over alle platformen en devices heen. Hoe consumeren zij RTL-content en hoe helpt dit campagnes te optimaliseren?



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Het objectief meten van het smartphonegebruik van jongeren op de fiets Kjell Massen - Ruigrok NetPanel, André Kamphuis - Veilig Verkeer Nederland Analytics

    Voor de risico’s van het smartphonegebruik van jongeren op de fiets is steeds meer aandacht. Zelf-gerapporteerd gedrag in onderzoek geeft echter onvoldoende inzicht in hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Met behulp van twee apps registreerde Ruigrok NetPanel fietsbewegingen en monitorde tegelijkertijd het smartphonegebruik. De combinatie van beide passieve datastromen leidde tot waardevolle inzichten voor Veilig Verkeer Nederland.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Waarde creëren met (big) data analytics Natasha Walk - WKanalytics, Analytics

    Big data een containterbegrip? Tijdens de MIE legt Natasha Walk met behulp van het ontwikkelde ‘Big Data Value Creation’-model en praktische voorbeelden uit hoe jij je klanten nog beter van dienst kunt zijn met behulp van big data analytics. Natasha is co-auteur van het boek ‘Creating Value with Big Data Analytics’ dat afgelopen jaar werd verkozen tot beste marketingboek van 2016.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Een creatieve onderzoeksreis in de belevingswereld van de consument van 2022 Arno van Welzen - The Choice Marktonderzoek & Advies, - Insights

    r groeit een generatie jongeren op voor wie de aanwezigheid van internet en digitale media vanzelfsprekend is. Een ‘Generatie media’ die zich vol vertrouwen in de online wereld beweegt. Maar hoe zijn ze hier gekomen? Hoe leren ze? En is dat vertrouwen terecht? In het Vanzelf Mediawijs onderzoek zijn we diep in de (online) belevingswereld van 12-15 jarigen gedoken. Hierbij is het experiment niet geschuwd. Het resultaat: relevante inzichten in de consument van 2022.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Online Iteratief en structureel verbeteren op een datagedreven manier Tom van den Berg - Online Dialogue , Analytics

    Door inzichten uit data en psychologie te combineren leren we hoe bezoekers zich gedragen. Deze inzichten leiden tot hypotheses die uiteindelijk gevalideerd worden door middel van experimenten. In de presentatie neem ik de bezoekers mee door dit proces en laat ik zien hoe we dit bij een aantal klanten toepassen. Met als belangrijkste doel: extra omzet genereren en klantinzichten verkrijgen.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Ingrediënten voor merkgroei: lessen uit de praktijk en de wetenschap! (2e) Lucas Hulsebos - DVJ Insights, Marloes Flink-Vlaardingerbroek - Nestlé Marketing

    DVJ heeft een platform opgestart voor marketeers, “Ingredients for brand growth”. We zijn met elkaar op zoek naar wat merken groot maakt. Er wordt veel over gepubliceerd met name door Byron Sharp. Maar werkt het ook in de praktijk zo? Waarom wel, en waarom niet? Om de juiste antwoorden te vinden voerde DVJ visiegesprekken met meer dan 40 top marketeers. Daarnaast werd er samen met Tijdschrift voor Marketing onderzoek gedaan naar dit thema. Als inleiding zullen inzichten uit dit onderzoek gedeeld worden.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Van klantinzichten naar merk-waardige verbeteringen voor de Renault-rijder Patricia Hoetelmans - Tote-M / Beeckestijn Business School, Caroline Bertolin - Renault Nederland BV Insights

    ‘Passion for Live’ betekent bij Renault ‘Passion for Customers’. Maar hoe krijg je dealers en medewerkers van Renault Nederland elke dag aan op de klant? Samen met TOTE-M geeft Renault invulling aan het C@RE programma met meet- en verbeterinstrumenten. Klantinzichten worden omgezet in merk-waardige verbeteringen voor de Renault-rijder. Ook wordt een onderdeel van de klantreis, “Het feest kan beginnen” toegelicht. Als de koop gesloten is, kan het feest beginnen voor de klant, maar is dit altijd een feest?



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Excite your audiences and win in competitive markets Hans Lingeman - Winkle, Stijn van Poppel - Winkle Marketing

    In 2048 we will look back on 2018 like we do today on 1988 - just 30 years ago. A lot has changed, a lot more will change. Winkle’s Stijn van Poppel and Hans Lingeman disclose the results of a two-year study of market evolutions, revealing how consumer excitement drives change like nothing else does - and how you might harness this driving power like no one else can. If you desire in-market success in fast-changing, highly competitive landscapes, listen in on this new model to win.



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Hoe zorg je ervoor dat je organisatie een ‘future mindset’ kan ontwikkelen? Christian de Jong - Blauw Research, Marketing

    De wereld om ons heen verandert. Doelgroepen vermengen zich, wensen veranderen en concurrentie komt uit nieuwe hoeken. Dit betekent dat je voortdurend moet weten wat er speelt. En vooral: wat er gaat spelen. In deze sessie vertellen we meer over Foresight. Hoe zorg je ervoor dat jijzelf en je organisatie een ‘future mindset’ kan ontwikkelen zodat jij continu de toekomst verwerkt in de beslissingen die je neemt?



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Optimale online ervaring op basis van data Loraine Nijhuis - Green Orange, Frank Veldwachter - Quality Wellnessresorts Analytics

    In 2015 zijn QWR en GreenOrange een samenwerking begonnen om van QWR op digitaal gebied vooruit te helpen. Uitgangspunt in deze samenwerking is data. Staven van feiten en de customer journey relevant en persoonlijk maken voor de ultieme gastervaring.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Hoe Samsung klantfeedback gebruikt om continu te verbeteren! Tom van de Wal - Samsung Electronics Benelux B.V., Insights

    Samsung is toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten en IT en zakelijke oplossingen. Iedereen weet dat tegenwoordig alleen het leveren van goede producten niet voldoende is. Service en beleving wordt steeds belangrijker om de loyaliteit van de klanten te winnen. Hoe maakt Samsung gebruik van klantfeedback om de service beleving en processen te verbeteren?



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Pick your battles: using neuroscience and the right mix of tools for the new Campina pack Wim Hamaekers - haystack, Angelique de Reuver - Friesland Campina Insights

    Changing a pack design has the potential risk of losing consumer. Therefore, a carefully chosen test setup is required to ensure the right impact. In this workshop, you will discover how to do this following the example of the close collaboration between Friesland Campina and Haystack. Design thinking wise the right mix of qualitative and quantitative tools got put into place, step-by-step, to end up with a successful new pack design for all Campina products.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    AI design: Human emotion first Michael Vromans - DPDK, Hanna Bos - SOA AIDS Nederland Marketing

    In een wereld waar robots het overnemen, is het meer dan ooit zaak om harten te winnen. Dat begint met een goed gesprek.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Groei sturen door data integratie Sabina Trommelen - DVJ Insights, Babette Hessels - Autotaalglas Analytics

    Ieder bedrijf kent een schat aan data, maar de kunst is om hier overzicht op te hebben en actiegerichte inzichten uit te halen om sales, marketing en communicatie mee te sturen.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Wat zijn de kansen van de nieuwe GDPR-wet? Walter Flaat - DAN DNA, Insights

    Wat zijn de kansen van de nieuwe GDPR-wet volgens Data-expert Walter Flaat van Dentsu Aegis Network Netherlands. Volgens Flaat draait alles om toestemming: 'Toestemming is goud waard. Daar los je alles mee op. Maar die moet wel veilig gegeven



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    De digitalisering van kwalitatief onderzoek! Jochem Koning - Fibéo, Henk-Jan Journée - Fibéo Insights

    De digitalisering heeft zich al jaren geleden gevestigd binnen het kwantitatieve onderzoek. De laatste jaren echter heeft de digitalisering met name in de richting van robotica en artificial intelligence ook in het kwalitatieve onderzoeksveld een vlucht genomen. Chatbots, emotiontrackers en remote focusgroups zijn maar een aantal voorbeelden van hoe tegenwoordig inzichten verkregen worden.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA

back to top

Platina sponsor


Kantar_logo

Gouden sponsors


2gather_logo
Blauw_logo
Underlined_logo
Ipsos_logo

Zilveren sponsors


TheChoice_logo
Perspective_logo
Markteffect_logo
Haystack_logo
RuigrokNetpanel_logo
GfK_logo
DVJ_logo
Newcom_logo
Beeckestijn_logo

Partners van het MIE