Programma MIE 2019
-
TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA Data science enabled: faster, cheaper and more impactful innovation (With special invitation) Data science enabled: faster, cheaper and more impactful innovation (With special invitation) Wim Hamaekers - Haystack NV, Sjoerd Koornstra - The House of Insights Analytics Tijd: 09:45 - 12:45
We will present how insights departments can deliver faster, cheaper and more impactful by exploiting what already is known. We will show several real-life applications of new flavour design and customer understanding using practical and easy to understand data interpretation and machine learning methods. We will demonstrate the benefits of augmented analytics for marketing strategy and agile product design.
2gather zaal
SHARE SHARE SHAREIdentificeer échte insights: een nieuw model met een praktisch stappenplan (Op uitnodiging) Identificeer échte insights: een nieuw model met een praktisch stappenplan (Op uitnodiging) Arno van Welzen - Choice Insights & strategy, Insights Tijd: 13:45 - 15:45
In deze masterclass delen wij aan de hand van verschillende cases een nieuw Inzicht-model: een praktisch stappenplan hoe je gestructureerd wel tot échte inzichten voor groei komt en hoe je deze helder formuleert in een inzichtstelling. Ervaar zelf de eenvoud en kracht van dit model in deze inspirerende workshop.
Interesse? Neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | CHOICE Insights & Strategy.
2gather zaal
SHARE SHARE SHARESetting the right pace for innovation Setting the right pace for innovation Niels Corsten - Koos Service Design, Jules Prick - Koos Service Design Marketing Tijd: 09:45 - 11:45
Design thinking is on a rise and is here to stay. Service Design is helping Marketeers worldwide taking new steps in innovation. But how do we know which button to push, where and when? How do we set the right, and thus sustainable, pace? In this interactive lecture we will help you understand and reflect upon where you are now in this journey and what you need to take into consideration when you want to embed this revolutionairy way of innovation throughout the whole organisation.
Underlined zaal
SHARE SHARE SHARENieuwe kansen in B2B met de klantreis als leidend principe Nieuwe kansen in B2B met de klantreis als leidend principe Theo van der Steen - Underlined, Ed Peelen - ICSB Marketing Tijd: 13:30 - 16:00
In B2B wordt het partner ecosysteem, de waardeketen, steeds belangrijker. In deze masterclass worden drie belangrijke principes bij elkaar gebracht; 1. van ecosysteem naar klantbeleving en klantreizen, 2. hoe deze zijn te volgen o.b.v. betekenisvolle data & inzichten en 3.
Interesse? Neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | Underlined.
Underlined zaal
SHARE SHARE SHARECollaborative Insights: from Numbers to Action through Data Visualization Collaborative Insights: from Numbers to Action through Data Visualization Michel Reij - ScanmarQED, Floris de Vries - ScanmarQED Insights Tijd: 14:00 - 15.30
How do we tell stories through data? How do we get from data to insights, and from insights to business actions? In this Masterclass we share guidelines that consider how our minds process information, and how this best translates to Data Visualization.
Are you interested? Get in touch with Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. | ScanmarQED.
MIE zaal
Download Presentatie SHARE SHARE SHAREKEYNOTE - borrel 17:15 - 19:00