MIE Insights


Blijf hier op de hoogte van alle insights over het MIE

De kracht van het gebruiken van data science om de klant aan de directietafel te krijgen bij belangrijke beslissingen

30 januari 2019


Toen ik, Theo van der Steen, in 2011 Underlined oprichtte was mijn belangrijkste doel dat de klant een veel prominentere plek zou krijgen bij beslissingen in het bedrijfsleven. Bij veel organisaties zag ik dat er weliswaar ergens een groepje was dat trachtte de klant deze plek te bieden, maar te vaak kwam dit niet verder dan een poging.

Cultuurmarketing bij het MIE ‘19

30 januari 2019


Een duidelijke contentstrategie, budgetten verhogen met crowdfunding, inzetten op de totale klantbeleving en slim gebruik maken van data. Belangrijke aspecten in de cultuurmarketing, waar het van groot belang is om verder te professionaliseren op het gebied van (online) marketing. Tijdens het MIE op 6 en 7 februari 2019 hebben we een bijzonder interessant programma.

‘Think big, act small’ als basis voor significante groei

30 januari 2019


Op 6 en 7 februari is het MIE ’19. Het Marketing Insights Event voor marketeers, researchers en analisten. Keynote speaker op de eerste dag is Anouk Beeren, één van de drie finalisten voor de titel ‘Marketeer of the year 2018’. Zij vertelt over de ups en downs binnen e-commerce bij Bidfood (voorheen Deli XL) waar zij director e-commerce en marketing is.

Verhoog je conversie met kennis over het onbewuste brein

30 januari 2019


Bij elke beslissing die we nemen, is er een strijd in ons brein gaande. Gaan we de beslissing nemen via systeem 1 (irrationeel) of nemen we de beslissing met systeem 2 (rationeel)? Kennis van deze twee systemen kan je heel goed helpen bij het begrijpen van je doelgroep, zijn/haar (online) koopgedrag en het verhogen van je conversies. Ook op het MIE dit jaar komt het onderwerp sterk aan bod met verschillende sessies van professionals uit het veld.

Digital analytics in the GDPR and ePrivacy era: strategies and tactics

18 januari 2019

The privacy landscape has experienced a remarkable shift in the past year. GDPR has led to a lot of questions and short-term fixes. This year the ePrivacy directive is on the doorstep, bringing more to cope with. But the most important trend isn’t legislation: privacy is becoming more of a subject to end-users. So what happened in field of digital analytics since the 25th of May? What can organisations do to improve the quality of data and customer experience? And what digital strategies and tactics can we use today and beyond?

Growth hacking in 2019

18 januari 2019

If you have read anything related to startups or marketing this decade, you will undoubtedly have come across the popular term “Growth Hacking” and wondered what all the fuss was about. On the 6th and 7th of February 2019 we have some very interesting and successful growth hackers about how to become a more data-oriented and consumer centric organisation. A must see.

De grootste learnings van online bierspeciaalzaak Beerwulf

18 januari 2019

Wie koopt er nou bier online?
Marc Scholten, medeoprichter van Beerwulf, vond dat ook meteen de grootste uitdaging. De leukste en de grootste online bierspeciaalzaak van Europa worden was en is het idee. Beerwulf bestaat nu bijna 2 jaar en is nu al hard op weg om dit te bereiken.

The war for Attention

18 januari 2019

“You are where your attention is”. Our attention is nowhere and everywhere at once. The human brain is like a goldfish if it comes to attention. Ads, smartphones, apps, social media, the internet. We are captive to an endless parade of distractions.

Het optimaliseren van non-profit websites

18 januari 2019

Leer je doelgroep kennen, genereer traffic, duik in je data en stuur gericht. Conversieoptimalisatie is niet alleen voor grote commerciële organisaties met grote budgetten. Integendeel. Tijdens het MIE 2019 laten 2 interessante non-profit organisaties zien hoe zij dit aanpakken.

The Avocado Show zet data in als ingrediënten voor beleving

18 januari 2019

Succesvolle horecaondernemers toetsen hun inspanningen niet alleen met hun voelsprieten en smaakpapillen. Zij laten zich leiden door de bevindingen van hun gasten. De offline en online verkregen gegevens zijn de voedingsbodem voor de samenstelling van de menukaart en de personeelsbezetting. Data worden gebruik voor het optimaliseren van de service en het maximaliseren van de winst.

Data visualization: Data is beautiful

18 januari 2019

While data visualization is often conjures thoughts of business intelligence teams who crunch data with web analysts into heavy data reports, it’s usually a lot more creative and colourful than you might think.