Programma MIE 2019

  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Artificial Intelligence is voor marketeers een new secret and most powerful weapon - ,

    De marketeer heeft jarenlang zijn uiterste best gedaan om de customer experience te verbeteren met marketing. Toen begon de digitalisering in veel sectoren en gingen alle offline klanten ineens online shoppen. En dan heb je ook nog de buzz over Artificial Intelligence en Machine Learning die het marketinglandschap in een razend tempo verandert. Van chatbots tot beeldherkenning en marketing-voorspelmodellen. In deze training nemen we je mee in de wereld van AI.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    De praktische marketing insights voor een resultaatgerichte digital marketingmix Patrick Petersen - Atmost, Insights

    Digital marketing gaat alweer naar een vierde generatie. Na de aanwezigheid, de interactie en het verbreden van onze digital marketing channelmix, wordt het nu tijd om in te zien wat wel of niet scoort anno 2018, het jaar dat de digitale consument meer dan ooit eisen stelt aan uw online aanwezigheid.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Sterke merken, betere wereld: zo doet Eneco dat! Bart Brüggenwirth - b-open, Jolanda Ravenek - Eneco Insights

    Merken die de wereld mooier maken, inspireren. Maar ze moeten allereerst voorzien  in klantbehoeften. Waar zit de spanning, waar versterkt het elkaar? Eneco heeft duurzaamheid krachtig in haar DNA verankerd en slaagt erin duurzaamheid voor een breed publiek interessant te maken. Ontdek hoe je de maatschappelijke betekenis voor je merk kunt vinden en tot leven kunt brengt door relevante innovaties en communicatie. Zoals Eneco zegt: welkom in de nieuwe wereld!



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Growth hacking power session Peter van Sabben - Growth Tribe, Marketing

    Growth comes from a mix of behavioural psychology, coding, creative marketing and data analysis. Having spent the last couple of years building, coaching and training regiments of growth teams and growth marketers, in this talk I’ll run you through some of the latest stories, learnings and tricks we've learned along the way. A brief but information-packed masterclass covering the learnings, tools, tactic and tricks that will start you on your Growth Marketing journey.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Towards a roadmap for selecting the brand metrics that matter Daan Muntinga - Mensch, Stefan Bernritter - Universiteit van Amsterdam Marketing

    Marketers die hun merken serieus nemen, meten. Alleen door te meten kunnen ze zelf achter het stuur blijven zitten. Maar hoe selecteer je uit de duizenden metrics, die er beschikbaar zijn, de juiste? In deze lezing bespreken we wat je moet weten en kunnen om de ‘metrics that matter’ te selecteren. En zo je merk te laten groeien. 



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Brand Bootcamp; Make brand (research) great again! Bart Massa - Validators, Martin Leeflang - Validators Marketing

    Onderzoek dient jouw merk verder te laten groeien! Stop met vlakke merkcijfers, vage KPI’s en start in deze bootcamp met oefeningen waardoor je jouw brand metrics leert begrijpen. Hét vertrekpunt voor succesvolle campagnes die je merk in beweging zetten. Blijf niet langer hangen bij ouderwetse onderzoeksmethodes en leer hoe adverteerders als ANWB, PON Automotive en Hartstichting sinds kort aan de knoppen draaien. De meest waardevolle en inspirerende 45 min van 2018!



    Masterclass Zaal 1 SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Wil jij ook je NPS boosten? - , Jolien Nelemans & Tamara Mom - SNS Insights

    Leer hoe je de NPS boosters en killers in beeld brengt en de klant aan het stuur zet binnen je organisatie. Met een klantreisdashboard en een klantgerichte cultuur geeft SNS hiermee invulling aan bankieren met de menselijke maat.

    Kijk mee en ontdek de praktische inrichting van de belangrijkste sleutels tot succes in Customer Experience.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    The Shared value of Data: Relevant Omnichannel marketing Niels Reijmer - de Bijenkorf, Analytics

    By combining data from all touchpoints you can create an ideal basis to understand the customer. But how can you use this data to be more relevant to the customers? And how can you always tell a consistent story? In this presentation Niels Reijmer will show how de Bijenkorf creates segmented and personalised experiences on the site, in emails and in other online marketing channels.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    ANWB Autoverzekeringen: Kennen, kennen, niet kopen Robert van Ossenbruggen - The Commercial Works, Wiemer Snijders - The Commercial Works Marketing

    Deze case laat zien dat Byron Sharp's marketingwetten niet alleen van toepassing zijn op FMCG. Denken en doen blijkt ook in wereld van autoverzekeringen vaste patronen te volgen. Dat maakt de wereld van marketing een stuk eenvoudiger.



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Sanquin: een bloedmooie case, van inzicht tot verbetering Ewald Lausberg - Store Support, Daphne Laeijendecker - Sanquin Insights

    Elk jaar geven 350.000 donors bloed om het leven van anderen te redden. Voor Sanquin zaak die donors te behouden en nieuwe te werven om de constante stroom van bloed op gang te houden. Hoe? Door onder andere een optimale Donor Journey. Daphne en Ewald nemen u mee op de reis van een bloeddonor. Hoe wordt het proces ervaren en hoe hebben inzichten vanuit onderzoek geleid tot een betere beleving? Een inspirerende sessie waar maatschappelijke relevantie en CX samenkomen.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Let’s create a thumbstopper! Sandra van Vemden - MARE, Marketing

    Hoe verhoog je de effectiviteit van je Instagrampost of YouTube pre-roll? Alleen achteraf resultaten meten is niet genoeg. Tijd om dit serieuzer aan te pakken en het perspectief van de doelgroep eerder in het proces mee te nemen. MARE deelt hoe je online content op realistische wijze pre-test (dus inclusief de ruis van vrienden die een video delen waarin ze een hap nemen van de beste pizza margarita ooit) en waarom dit belangrijk is.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Hoe verjongen we duurzaam bankieren? Nora Toolens - ASN Bank, Rob Doornbos - Motivaction Marketing

    ASN Bank wil duurzaam bankieren ook voor een jongere doelgroep aantrekkelijk en relevant te maken. Daarom stond zij voor de uitdaging zich opnieuw uit te vinden. Met verschillende partijen en vanuit verschillende invalshoeken zijn we op zoek gegaan naar deze nieuw ASN Bank. En we hebben haar gevonden. Hoe? Dat vertellen we je tijdens onze lezing!



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Emotie als sleutel tot succes. Case: “Move Freely” - Campagne Bugaboo Celeste Miller - Totta, Tom Jan Ketelaar - Bugaboo Marketing

    Aantrekkelijke merken zijn emotionele merken. Zij voelen goed, doordat ze (onbewust) onze emotionele drijfveren weten aan te spreken. Maar hoe doen ze dat toch? Neem een voorbeeld aan Bugaboo en hoe hun eerste wereldwijde campagne “Move Freely” precies de juiste drijfveren van twee verschillende doelgroepen raakt. Totta en Bugaboo onthullen tijdens deze lezing de resultaten van een fascinerend internationaal campagne-effectonderzoek. #krachtvanemotie #intuïtiefonderzoek



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Van productgericht naar klantgericht denken Melle Bos - The Student Hotel, Sanne Kempers - Koos Service Design Marketing

    May The Student In You Live Forever. The Student Hotel spreekt de student mindset in ons allemaal aan, maar verbindt een grote diversiteit aan mensen. Daarvoor ontwikkelde The Student Hotel behoefte gebaseerde persona’s op basis van een morfologisch spanningenmodel. Dit framework vormt de basis voor value propositions, brand- en productmessaging voor de diverse producten van The Student Hotel en voor haar verscheidene doelgroepen gebaseerd op behoeftes en context.



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Technology comes to shape us. Let’s act on it! Colin Strong - Ipsos, Marketing

    Technology has a massive impact on how we think about our world. The printing press for instance moved us from an oral tradition where stories were shared, to one where knowledge is consumed individually. Exploring the way in which digital technology shapes us is important if we are to understand consumer decision-making. What are these trends that are reshaping our minds and what do they mean for brands as well as measurement?



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    The benefits of Assumption testing? Jorrin Quest - Smart Nofitications, Analytics

    Everybody has an opinion. An assumption about how you can change your (online) communication strategy. Experimenting on the most valuable assumption will cost a lot of money and time. Smart Notifications measure the assumptions which are important for your customers. Thanks to the produced data, the website will be optimized without implementing difficult codes. This is another suitable way to test with a low number of visitors. One of the reasons why A/B testing is no option.



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Oorlog of Vrede tussen bureaus? Over het merkstrategie-proces voor American Express Erzsi Eleveld - Kantar Millward Brown, Mariette Hamer - Ogilvy Insights

    Bij merkstrategie-ontwikkeling werkt de marketeer samen met marktonderzoekers, mediabureaus en creatieven. Hoe haal je als marketeer het beste uit de samenwerking tussen deze bureaus? De verschillende expertises bij elkaar samenbrengen is het antwoord. Zorg ervoor dat bureaus op het juiste moment elkaar vinden en gelijkwaardig hun expertise kunnen inbrengen. Ogilvy en Kantar Millward Brown leggen uit hoe zij dit voor American Express deden en waar nog potentieel voor de toekomst ligt.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    VodafoneZiggo; Klantgerichtheid vanuit je core in een veranderende wereld! Nicole van den Heuvel - VodafoneZiggo, Kees Kerkvliet - TOTE-M Marketing

    Klantgerichtheid is één van de strategische pijlers van het nieuwe VodafoneZiggo. Vanuit de behoefte van medewerkers om invulling te geven aan de thema’s klantgerichtheid en samenwerken is het CORE programma ontwikkeld. De thema’s Customer Focus, Ownership, Relationship en Engagement staan centraal. Het biedt medewerkers handvatten om het voor elkaar én voor de klant beter te doen. Nicole en Kees nemen je mee op reis langs de succesfactoren en leerpunten van dit traject!



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Quest for Happiness Tracy Cheung - TrendsActive, Insights

    The Quest for Happiness is an age-old quest. But in modern times what does “being happy” mean for people, and how are they pursuing happiness? Importantly, what can brands do to help people in their quest for happiness? This presentation will inspire and shed light on how brands cater to consumers’ desire of meaningful experiences, healthy lifestyles, and mindful moments.



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    De impact van Agile op marktonderzoek Henk Scholte - SPRINT, Judith Nahuis - Nuon Insights

    In 2016 gaf Blauw Research aan 3 medewerkers de opdracht een agile propositie in de markt te zetten. Nuon is een van de bedrijven die vanaf het begin tot op de dag vandaag SPRINT helpt om tot een propositie te ontwikkelen. Tijdens deze sessie krijg je inzicht in de volgende aspecten: de impact van agile werken op marktonderzoek, de veranderende rol van de bedrijfsonderzoeker in 2018, hoe bureau en klant samen kunnen werken aan een nieuwe onderzoek applicatie.



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Design Thinking: de radicaal veranderende rol van Customer Insights Markus Leineweber - Perspective, Richard Alker - Perspective Insights

    Design Thinking is een mindset en methode voor het ontwikkelen en realiseren van innovatieve ideeën en duurzame businessmodellen. In deze sessie laten we zien hoe organisaties als Schiphol, VodafoneZiggo, ING, Booking.com, Eneco en Makro omgaan met het ophalen van insights in Design Thinking trajecten. Radicaal veranderende rol van Customer Insights; niet als aparte discipline, maar sturend in het innovatieproces.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Onderzoek Rebranding BNNVARA Marieke Boerma - Ruigrok NetPanel, Janet Slabbekoorn - BNNVARA Marketing

    In augustus 2017 zijn de merken BNN en VARA naar buiten getreden als één omroep: BNNVARA. Twee sterke merken met elk hun eigen identiteit: een uitdaging om één merkidentiteit te ontwikkelen die zowel voor medewerkers als kijkers en luisteraars van beide omroepen comfortabel voelt. Met een intensief onderzoekstraject heeft Ruigrok NetPanel de merkenfusie op alle fronten ondersteund.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Groei versnellen met Digital Analytics Daniël Markus - ClickValue, Analytics

    “Inrichten, kijken en groeien maar,”  luidt de belofte van veel analytics leveranciers. De praktijk blijkt weerbarstig want veel marketeers hebben moeite om data te vertalen in acties. In deze sessie leer je hoe je dat verandert. Aan de hand van een duidelijk groeiraamwerk toont Daniël Markus voor alle online marketing drivers, de bijpassende analyses en laat hij zien hoe je komt tot groei. Ga naar deze sessie als je zoekt naar meer rendement uit je analytics data.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Datavisualisatie, van inzicht naar impact Michiel Dullaert - DePerfecteGrafiek.nl, Analytics

    Door de juiste design keuzes te maken in je visual, prikkel je de nieuwsgierigheid van je lezer en verleid je hem om jouw inzichten tot zich te nemen. Je verstopt als het ware een magneet in de data die de lezer naar het inzicht toe trekt. Daarna onderneemt hij ook nog eens de door jou gewenste actie en heb jij impact maken met jouw inzicht. 



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Brand Bootcamp; Make brand (research) great again! (2e) Bart Massa - Validators, Martin Leeflang - Validators Marketing

    Onderzoek dient jouw merk verder te laten groeien! Stop met vlakke merkcijfers, vage KPI’s en start in deze bootcamp met oefeningen waardoor je jouw brand metrics leert begrijpen. Hét vertrekpunt voor succesvolle campagnes die je merk in beweging zetten. Blijf niet langer hangen bij ouderwetse onderzoeksmethodes en leer hoe adverteerders als ANWB, PON Automotive en Hartstichting sinds kort aan de knoppen draaien. De meest waardevolle en inspirerende 45 min van 2018!



    Masterclass Zaal 1 SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Een passend verhaal op een cool platform: hoe je je media optimaal mixt Sophie Schade - Kantar Millward Brown, Rens Verweij - VICE Benelux Marketing

    Mensen worden online gebombardeerd door adverteerders. Hoe zorg je dat jouw verhaal wél landt? Stap met Kantar en VICE in een achtbaanrit van 45 minuten en leer hoe jouw merk cross-mediaal het verschil kan maken.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    De Staat van Marketing Arno van Welzen - The Choice Marktonderzoek & Advies, Max Kohnstamm - SRM Marketing

    Een open discussie over de huidige staat van onze marketing. Aan de hand van een aantal onderzoekscases tonen wij aan dat marketing in dit online tijdperk meer dan ooit wordt misbruikt om de consument te misleiden. En wij marketeers laten het toe. Erger nog, we helper er net zo hard aan mee!



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    'BaByliss denkt mee zodat jij door kan.’ Hoe onderzoek helpt bij de merkbouw van BaByliss Emma Aarts - BaByliss, Stephan van Velthoven - Team Vier Marketing

    Het verhaal van BaByliss begint in 1961 bij de passie van een Franse kapper in Parijs met Brigitte Bardot als zijn muse. Vandaag de dag is BaByliss marktleider in haircare en blijven de innovaties zich opvolgen; van slimme stylingtools tot super-deluxe baardtrimmers. Hoe zet BaByliss zichzelf in de markt en weet het haar doelgroep te inspireren? Onderzoek naar de merkpositie, customer journey en een kwalitatieve verdieping geven input.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    (Wo)man vs machine; from competition to collaboration Samantha Bond - SKIM Group, Janneke van den Bent - SKIM Group Insights

    It is a truth universally acknowledged that client budgets and timelines are shrinking whilst the need for quality remains the same. When surveys are becoming increasingly automated, is this solution even a possibility for qualitative research given its human-centric nature? Based on the results of a head-to-head competition judged by Danone, this session offers practical insights for qualitative researchers wanting to learn if, how and when to automate.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Tracking South African lions in the jungle: Mobile research applications in emerging markets Roeland Doherty - Upinion, Tanya van Tonder - Caxton magazines Insights

    If you want to understand how a lion hunts, don’t go to the zoo. Go to the jungle. Consumers’ decisions do not happen in an organised and logical way. Attempting to understand consumers using traditional surveys is like tracking a lion in the zoo. In-the-moment research through conversational surveys allowed Caxton to enter the jungle of consumers’ minds. The presentation will offer guidelines on mobile research principles in emerging markets based on actual cases.

     



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Ingrediënten voor merkgroei: lessen uit de praktijk en de wetenschap! Lucas Hulsebos - DVJ Insights, Marloes Flink-Vlaardingerbroek - Nestlé Marketing

    DVJ heeft een platform opgestart voor marketeers, “Ingredients for brand growth”. We zijn met elkaar op zoek naar wat merken groot maakt. Er wordt veel over gepubliceerd met name door Byron Sharp. Maar werkt het ook in de praktijk zo? Waarom wel, en waarom niet? Om de juiste antwoorden te vinden voerde DVJ visiegesprekken met meer dan 40 top marketeers. Daarnaast werd er samen met Tijdschrift voor Marketing onderzoek gedaan naar dit thema. Als inleiding zullen inzichten uit dit onderzoek gedeeld worden.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Data-driven experimentation bij Wehkamp Kevin Swelsen - Wehkamp, Analytics

    Met 65 jaar retail ervaring is wehkamp één van de grootste e-commerce spelers in Nederland. Het leven van gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken door het bieden van de beste shopervaring, dat is waar wehkamp voor staat. Maar hoe doet wehkamp dit? In deze lezing laat Kevin zien hoe wehkamp op basis van data, experimenten uitvoert om de shopervaring nog beter en relevanter te maken!



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Commitment als betere gedragsvoorspeller - ook in not-for-profit Rick Nijkamp - Kantar Public, Vincent Breedveld - Stichting NederlandSchoon Insights

    Hoe blijf je zwerfafval de baas en zorg je dat mensen hun leefomgeving schoonhouden? Aan de hand van een commitment-model voor not-for-profit laten Kantar Public en NederlandSchoon zien hoe je gedrag voorspelt.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    DORITOS #PLAYBOLD – DE REDEN VOOR EEN GOUDEN EFFIE Sylvia Huibers - PepsiCo, Marketing

    Op 31 oktober wint Doritos met haar #Playbold campagne (periode 2014 – 2017) een Gouden Effie. Het jurycommentaar is lovend: ‘’scherp gefocuste strategie, gewaagde en consistente creatie, bizar goed resultaat’’. Hoe heeft Doritos dit bewerkstelligd en waarom is deze strategie een Gouden Effie waard? Krijg een kijkje in de keuken hoe Doritos het #1 chipsmerk onder jongeren is geworden!



    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Give credit where it's due with data-driven attribution Boudewijn Beks - Google, Analytics

    How do you measure and optimize marketing spend across multiple channels and across multiple devices? Google Attribution is here to help. Use it to uncover insights, understand the impact of your marketing on the customer journey, and improve ROI.



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    De waarde van je merk in een wereld van robots en algoritmes Stefan Peters - GfK, Coen Dekker - Bavaria Marketing

    Met de groei van e-commerce en nieuwe technologieën als Echo, gaat de consument steeds meer overlaten aan algoritmes. Wat heeft dit voor effect op je merkwaarde? Hoe beïnvloed je als marketeer het algoritme en blijft je merk relevant? GfK & Bavaria gaan in op veranderingen in consumentengedrag veroorzaakt door nieuwe technologieën. GfK onderzocht mbv Crossmedia Link veranderingen in aankoopgedrag van de dagelijkse producten en projecteert dit naar de toekomst.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    9:00-9:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA
    9:45-10:30
    Krijg grip op bedrijfsprocessen door visueel management (Kanban) Marianne Lanting - Winkle, Maarten Hoppen - VX Company Marketing

    Tijdens deze lezing leer je alles over visueel management met behulp van Kanban en hoe dat tot groot succes kan leiden. Tot 2013 hield het internationaal marktonderzoekbureau Winkle de planning van haar projecten bij in een Excel document. Naarmate het aantal projecten toenam, bleek het moeilijker om de planning te bewaken.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Advertising in a mobile world Olav Lijnbach - Facebook, Jori van de Spijker - MetrixLab Marketing

    Around the world consumers have moved to mobile, changing consumer behavior and the way people consume media. As a result media budgets are increasingly moving towards mobile advertising. Facebook recognized this and has rolled out a global creative testing program together with MetrixLab. Based on meta-analyses on thousands of Facebook ads, they share with you the creative guidelines to be successful in a mobile world.



    MIE zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    MWM2 & ABN AMRO: agile innoveren middels razendsnelle feedback Arjan Doevendans - ABN AMRO, Carine van Kooten - MWM2 Insights

    Van verbeteridee, naar job done, in no time. Dat is hoe Marktonderzoeksbureau MWM2 en ABN AMRO dankzij realtime klantfeedback in één dag verbeteringen voor klanten realiseren. Maak kennis met de innovatieve SANDBOX-methode van ABN AMRO waarmee in no-time klantverbeteringen worden gevalideerd en gerealiseerd, en ondervind hoe MWM2 voorziet in snelle en waardevolle feedback op communicatie-uitingen.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Analytics at ING’s mobile banking app Timothy Dieduksman - ING Bank, Analytics

    During this session you will see concrete examples of how analytics contributes to the best banking app in the Netherlands. ING’s mobile banking app has more than 3 million active users that generate numerous amounts of data points every second. We analyse this data to improve our app’s functionalities, solve bugs, and monitor targets.



    Theater SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Goede voeding is dé basis van een gezond bestaan….. Bart Leemans - Koppert Cress, Marketing

    Koppert Cress is voortdurend op zoek naar natuurlijke, innovatieve ingrediënten, die chefs kunnen gebruiken om de smaak, geur en presentatie van hun gerechten te intensiveren. Producten die voldoen aan de steeds strengere eisen van restaurants wereldwijd. Cressen zijn vers gekiemde plantjes van 100% natuurlijke, aromatische planten. Deze planten bieden een versheid en intensiteit in smaak en geur die alleen in jonge plantjes wordt aangetroffen. Meer informatie? www.koppertcress.com



    Masterclass Zaal 4 SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    The Power of Advanced Metrics in Google Analytics Felipe Wesbonk - Traffic Builders, Analytics

    Do you drive your digital marketing on sessions and conversions? Why don’t you look at the real result of your efforts? In my presentation I talk about the power of data enrichment and the advanced metrics which become available. By combining Google Analytics data with external quantitative and qualitative data, you can really create added value for your company. If you want to drive on actual ROI or the earned margin and want to know how, please join the presentation!



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Data Driven voorbij de Journey Map Theo van der Steen - Underlined, Sander Claus - Underlined Insights

    Ongetwijfeld is uw bedrijf bezig met het in kaart brengen van de Customer Journey. Vaak zal dit echter een theoretische of kwalitatieve aanpak zijn, terwijl u wilt weten hoe het écht zit… In deze sessie gaan wij nog verder in op wat SNS eerder vandaag heeft verteld over het boosten van de NPS. We maken we duidelijk hoe je na Customer Journey Mapping, de klantreis data-driven kunt gaan verbeteren en besturen. Hoe zorg je voor meer blije klanten, hoe breng je de klanttevredenheid omhoog en de kosten omlaag?



    Hoofdpodium SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Include | Adapt |Innovate. How ASICS targets young adults Marc Dinsbach - ASICS, Maurice Palmen - Beautiful Lives Insights

    Voorjaar 2017 vroeg ASICS Beautiful Lives te helpen aansluiting te vinden bij hun doelgroep Fitness Explorers: young adults die zich niet laten leiden door de gebaande paden. Deze lezing neemt je mee in het onderzoek in China, Japan, V.S. en Nederland. Vanuit de kernwaarden van de doelgroep – Include | Adapt | Innovate – ontstond een nieuwe businessstrategie voor ASICS, die volop tot leven gebracht wordt.



    Counter creatives zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    Hoe geef je invulling aan je Purpose of Why? Nu en in 2025. Met Design Thinking Willem van Harrewijen - The USP Company, Hans Middelhoek - The USP Company Marketing

    Heeft jouw merk een Purpose waar je energie van krijgt? Een Why die ondernemerschap prikkelt? Mooi. Maar wordt er ook echt vanuit het merk geïnnoveerd? Hoe zet je de transitie in met de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten? En niet alleen voor Q3 van dit jaar, maar ook voor 2025. Is een Innovatielab de oplossing? Wij geven je tips en do’s en don’ts, met inspirerende cases. Zet Brand Driven Design Thinking in. Op Horizon 1, 2 en 3. Maak werk van de toekomst.



    DESAN Research zaal SHARE SHARE SHARE
    9:45-10:30
    The Effie Way of Working Mary Hoogerbrugge - De Positioneerders, Jochem Reinders Folmer - Marketing

    Ook om een goede campagne neer te zetten, is onderzoek noodzakelijk. In deze presentatie gaan we in op de vier bouwstenen van succesvol campagne-management:

    1. Marktomgeving/situatieschets bij de start van de campagne
    2. Insight/probleemstelling
    3. KPI’s/doelstelling
    4. Communicatie impact


    MOA zaal SHARE SHARE SHARE
    11:00-11:40 KEYNOTE - Alix Rübsaam - onderzoeker op het gebied van tech filosofie en post-humanisme - UvA

back to top