Humanizing data in een data-gedreven wereld

22 & 23 september

09.50 uur

Markteffect-zaal

Flashback: Promotievideo Road to MIE

Kunnen data en insights teams dezelfde taal spreken? Natuurlijk. Daarvoor moeten ze echter allebei het ‘waarom’ achter gedragsdata begrijpen. Ipsos richt zich speciaal op het terugdringen van churn bij VodafoneZiggo en heeft haar database van klanten en voorspelmodel voor churn gehumaniseerd. Dankzij een emotionele dimensie van motivatie en gedragswetenschappen is het nu mogelijk gepersonaliseerde interventies te bieden aan mensen waarbij een risico op churn bestaat.

"Insights on steroids."

Jan Zwang & Patricia Verhoelst
Jan Zwang

Jan Zwang

Senior Manager Market & Customer Insights

Samen met het market & customer insights team weet Jan altijd wat er gebeurt. Omdat hij opgroeide in de elektronicawinkel van zijn vader, kreeg hij al van jongs af aan inzicht in de kenmerken van klanten. Bij zijn baan als global account manager voor telecom-exploitanten kwam zijn interesse voor deze specifieke markt tot uiting. Jan won in 2012 de MOAward voor insight professional en is daar nu een jurylid.

Patricia Verhoelst

Patricia Verhoelst

Associate Research Director

Patricia Verhoelst houdt zich al meer dan 12 jaar bezig met het ontrafelen waarom mensen de dingen doen die ze doen, en om deze inzichten om te zetten naar bruikbare oplossingen. Ze heeft op verschillende wereldwijde en lokale projecten samengewerkt met klanten uit allerlei verschillende categorieën. Hierdoor heeft ze uitgebreide ervaring met strategische studies, variërend van segmentatie- tot merkpositioneringsstudies en algemene marktexploratiestudies. Haar passie is het toevoegen van een menselijke laag aan data om zo de juiste activaties te ontwikkelen.

Platinum MIE Partners


Golden MIE Partners


Silver MIE Partners