Heeft de merkenbouwer met AI een nieuw instrument om creatief topwerk te beoordelen?

08 juni

09.00 uur

Insights

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een meta-studie uitgevoerd waarin een selectie ingezonden SAN campagnes werden onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie.

De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN accenten onderscheiden?

Ron Schneider

Ron Schneider

Voorzitter

Ron Schneider is zo’n 20 jaar werkzaam in het marketingvak. In zijn eerste jaren bij KPN was hij verantwoordelijk voor merk- en reclame onderzoek. En die interesse is altijd gebleven. De laatste jaren was hij eerst bij NS en tot voor kort bij Eneco als Marketing Directeur werkzaam. Ron is voorzitter van de Stichting Adverteerdersjury Nederlander (SAN). Met zo’n 200 juryleden en honderden inzendingen de grootste jaarlijkse reclame vakprijs.

Andy Santegoeds

Andy Santegoeds

Senior Solution Consultant

Andy Santegoeds is Senior Solution Consultant bij MetrixLab en al ruim 25 jaar werkzaam in vakgebied van reclame- en media-onderzoek. Andy is bestuurslid bij stichting SWOCC, jurylid bij onder meer de Effies en AMMA Awards; Hij heeft een passie voor reclame (en fietsen).