(Terugblik) Road to MIE'21


Road to MIE was een groot succes! Van 10 mei tot en met 8 juni hebben we duizenden unieke inschrijvers ontvangen voor de bijna 60 inspirerende sessies op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science.

Hieronder vind je een overzicht van de scores die de verschillende lezingen hebben gekregen. De beste lezingen zie je terug tijdens hét LIVE-vervolg op Road to MIE: de Best of MIE, op 22 en 23 september in Supernova (Jaarbeurs Utrecht).

  • 10 Data Visual Storytelling Tips om je online presentatie onvergetelijk te maken

    Michiel Dullaert – DePerfecteGrafiek – 8,927

  • Qmusic radio: a consumer engagement success story

    Fleur Prooij - MARE, Jorn Agterberg - Qmusic – 8,745

  • Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

    Pauline Bron - NS, Stephan van Slooten - Altuïtion – 8,542

  • Zo kruip je écht in het brein van je (website) bezoeker

    Tim Zuidgeest - Unravel Research – 8,485

  • Phebi Presenteert: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT? Impact van Voice op research

    Eric Landwaart - Miles Research – 8,261

  • Hoe je als regionale speler kunt opvallen én relevant kunt blijven ondanks al het ‘reclame geweld’ van de landelijke partijen

    Chantal Dane - Vomar Voordeelmarkt, Michael Petit - Markteffect– 8,2

  • Phebi Presents: Voice, the next AI frontier in healthcare research

    Abigail Stuart - Phebi – 8,167

  • How Conversation Design™ paves the way for true insights through more meaningful conversations

    Jan Kienhuis - Epiphany RBC, Annemieke Onderdelinden - FrieslandCampina – 8,1

  • The Subconscious Shopping Trip

    Tom van Bommel - Unravel Research – 8,020

  • Hoe Coop het verschil maakt door gebruik van persona’s

    Mike Baardman - Coop Supermarkten, Els van der Velden - Motivaction – 7,969

  • De comeback van het merk in een wereld van ‘digital sameness’

    Willem van Harrewijen - The USP Company, Hans Middelhoek - The USP Company – 7,941

  • Culture + Trends NL anno 2021. Wat zijn ze en wat kan je ermee?

    Jeannette van der Rhee - InSites Consulting, Arjan Veninga - InSites Consulting – 7,903

  • Humanizing Data in a Data-driven World

    Jan Zwang – VodafoneZiggo, Patricia Verhoelst - Ipsos – 7,833

  • Why Subscription-Based Business Models Need A Behavioral Approach

    Anouar El Haji - Veylinx – 7,769

  • Het Public Design Wiel: slim innoveren binnen het publieke domein

    Sabine Croes – Perspective, Marit Groeneveld - Ministerie van Algemene zaken – 7,714

  • How to optimize online CX and create a winning team culture by listening to customers?

    Klaas Kroezen – WUA, Nieske van Woerden - ABN AMRO – 7,714

  • How to successfully implement data governance

    Guus Bartolomé, Declan Owens AT Internet – 7,7

  • Behavioural finance: waarom beleggen mensen (niet)?

    Iris van de Looij – DUFAS, Maurice Palmen - Beautiful Lives – 7,68

  • Hoe maak je een succes van je voice-kanaal?

    Anne-Wil van Lohuizen -DirectResearch, Manon van der Meer - Nespresso – 7,67

  • De bol.community voor de winkel van ons allemaal

    Doménique Voorhorst - bol.com & Maaike Arts - Blauw Research - 7,66

  • The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd

    Suzanne Plantinga - Blue Field Agency, Sandra Beijnes - Stichting Kinderpostzegels – 7,65

  • De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk

    Cathelijne Hamilton – Bouman - Simon Lévelt, Jeroen Spetter - Ruigrok NetPanel - 7,6

  • The new standard in audience measurement

    Frans Kok – NMO, Paul Eldon – Ipsos - 7,55

  • Diversiteit & inclusie – een business case

    Aziz el Kaddouri - Het Opiniehuis, Fleur Osté – Unilever - 7,529

  • What is the most appropriate Insight Engine for your organization?

    Sjoerd Koornstra - The House of Insights - 7,5

  • Een betere klantbeleving door de mindset van Vebego-personeel te veranderen

    Andries van Bentum - Vebego - Elly Oudshoorn – Ipsos - 7,5

  • Stories beat Statistics: How Insight Managers accelerate their impact

    Peter Aschmoneit - quantilope GmbH - 7,4827

De overige lezingen vielen met hun score net buiten de top 27 of hadden te weinig beoordelingen om een representatief cijfer te kunnen geven:

• Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product Mirjam van Mourik – Essensor, Marjolein Dieleman – Cloetta 
• Automate for your customer’s needs – and serve them better Dunya van Troost - Google, Stefan Borghuis – Ipsos 
• 3 Neuroscience principles to improve the ROI of your brand communications Nathan Axford - Beyond Reason
• Data driven CX aanpak met a.s.r.: Hoe combineer je CX impact met €’s? Mariska de Wit - a.s.r. verzekeringen, Max Werkhoven -Underlined 
• Tony’s Chocolonely: De visie en drive achter het succes Ynzo van Zanten - Tony’s Chocolonely, Edgar de Beule – Markteffect
• Feitelijk betrouwbaar: de waarde van een journalistiek nieuwsmerk Robert Witteman - NRC Media - Ralph Sluis - DVJ Insights
• Maak carrière binnen Marketing Intelligence! Ewout Witte - MI Match 
• Social science research in the age of social media: online micro-targeting during the election campaign Rens Vliegenthart - Universiteit van Amsterdam - Milan Driessen - I&O Research
• Mars’ transformation journey and the evolving data strategy Michelle Gansle
• SIMPLEX Implicit – Explicit Research Hybrid, made simple Olivier Tjon 
• Zijn mijn klantgesprekken goud waard? 3 lessen uit het toepassen van Conversational Intelligence in klantcontact Joost van Ham - VANAD Engage - Nikki van Gerwen – Underlined 
• De bitcoin: Gebakken lucht of een veilige haven? Bas de Vries - Markteffect - Willem Jan Rutgers – Bitvavo
• Selecting Effective Product Claims Maria Bomba – Conjointly
• 5 Powerful Principles to Boost Insights & Innovation Peter van Keulen - quantilope GmbH 
• Phebi presents: It ain't what you say, it's the way that you say, that’s what gets results! Mike Page – Phebi 
• "Help! My customers are not doing what I want” Florien Cramwinckel - Online Dialogue 
• Set up and run your own market research online community! A demo of the incling platform tools and capabilities Juliet Pascall – incling 
• Betrek de burger structureel in de dynamische ontwikkeling van overheidssites en –apps Maike Klip - Dienst Uitvoering Onderwijs - Marit Klooster - Ruigrok NetPanel 
• The BATTLE for ATTENTION - neuromarketing to fuel your stopping power Olivier Tjon - Beyond Reason 
• How to position and build an international brand in 4 steps: the case of Cloetta's, The Jelly Bean Factory Martin Schiere - Glocalities - Romélia Schwarzkächel - Cloetta 
• Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Ton Koster – Phebi, Dale Chant - Red Centre Software
• How insights boost the creative process – stories from one of the most creative agencies in the world Simon Stefansson – INGO, Dani Kamras – Cambri 
• Delivering on the promise of data science Robin van der Heijden - VIQTOR DAVIS 
• Realtime drukte: voorkomen is beter dan genezen Huib Lubbers - Bureau RMC 
• Learnings uit VIA’s C-Level study: ‘Marketing is a delicate balancing act’ Saskia Wagenmakers - VIA Nederland, Jori van de Spijker - DVJ Insights 
• Trends & Technology: How insights technology disrupts the global research industry Stefan Röse - quantilope GmbH - Laura Geburtzki - quantilope GmbH 
• Heeft de merkenbouwer met AI een nieuw instrument om creatief topwerk te beoordelen? Ron Schneider - SAN - Andy Santegoeds - MetrixLab 

 

Hit the Road to MIE, it’s all about insights. 


10 MEI

MIE-image-1

Tony’s Chocolonely: De visie en drive achter het succes

09.00 uur | Insights

Een open gesprek over purpose, ondernemen en groei tussen Ynzo van Zanten (Tony’s Chocolonely) en Edgar de Beule (Markteffect). Hoe kan een winstgevende organisatie financieel succes als middel zien en niet als doel?

Ynzo van Zanten (Tony’s Chocolonely) - Edgar de Beule (Markteffect)

MIE-image-1

SIMPLEX Implicit – Explicit Research Hybrid, made simple

12.30 uur | Insights

English flag Most marketeers realize that listening to people’s inner voices is at least equally important as listening to their outer voices, and that implicit research makes a lot of sense - which is good. However, most marketeers who have used implicit research find it complex, confusing and difficult to work with - which is not good. Simplex solves this issue.

Olivier Tjon (Beyond Reason)

MIE-image-1

Mars’ transformation journey and the evolving data strategy

16.30 uur | Data Science

English flag During the session, Michelle will discuss the transformation process of Mars Wrigley and the changing thoughts about how to integrate data and insights. What works and what doesn't work, what pitfalls are there and what were the consequences.

Michelle Gansle (Mars Wrigley)

11 MEI

MIE-image-1

Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

09.00 uur | Insights

Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs?

Pauline Bron (NS) - Stephan van Slooten (Altuïtion)

MIE-image-1

The Subconscious Shopping Trip

12.30 uur | Insights

English flag Today, more than ever, brick-and-mortar retailers need to understand and tap into the subconscious drivers behind their customer’s behavior. This talk unveils the subconscious shopping trip.

Tom van Bommel (Unravel Research)

MIE-image-1

Zijn mijn klantgesprekken goud waard? 3 lessen uit het toepassen van Conversational Intelligence in klantcontact

16.30 uur | Data Science

Hoe kan je snel leren van al je klantgesprekken? VANAD Engage en Underlined nemen je mee in de manier waarop ze samen waarden halen uit klantcontact.

Joost van Ham (VANAD Engage) - Nikki van Gerwen (Underlined)

12 MEI

MIE-image-1

Selecting Effective Product Claims

12.30 uur | Data Analytics

English flag In this presentation, we laid the groundwork for claims research: from types of claims, to ways to test them. We looked at best practices for the creation of claims, as well as the process of setting up the tests. We created several interactive processes that showed how different methods can answer various claims questions.

Maria Bomba (Conjoint.ly)

MIE-image-1

Hoe je als regionale speler kunt opvallen én relevant kunt blijven ondanks al het ‘reclame geweld’ van de landelijke partijen

16.30 uur | Insights

Vomar is al vier jaar op rij autonoom de snelst groeiende supermarkt van Nederland. Hoe weten we steeds meer klanten naar Vomar toe te trekken én ze te behouden? In deze lezing worden verschillende voorbeelden gegeven hoe je regionaal, met een relatief klein marketingbudget, het verschil kan maken.

Chantal Dane (Vomar Voordeelmarkt) - Michael Petit (Markteffect)

17 MEI

MIE-image-1

How to position and build an international brand in 4 steps: the case of Cloetta's, The Jelly Bean Factory

09.00 uur | Insights

English flag Romélia Schwarzkächel, Global Brand Manager at Cloetta and Martin Schiere, Consumer Goods Leads at Glocalities will guide you in 4 concise steps on how to build a successful global brand positioning straight from the beginning. 

Martin Schiere (Glocalities) - Romélia Schwarzkächel (Cloetta)

MIE-image-1

Phebi presents: It ain't what you say, it's the way that you say, that’s what gets results!

12.30 uur | Insights

English flag Phebi’s Mike Page will show how continuous non-conscious measurement of speech can add true depth to any analysis and how this can be done in real-time to bring new insights and consistencies to any methodology.

Mike Page (Phebi)

MIE-image-1

Automate for your customer’s needs – and serve them better

16.30 uur | Insights

English flag Five rules of play to automate for customer needs. Automation enables brands to be more helpful through personalized services. But when it comes to building and retaining customer trust, the way you apply these solutions is key.

Dunya van Troost (Google) - Stefan Borghuis (Ipsos)

18 MEI

MIE-image-1

Realtime drukte: voorkomen is beter dan genezen

09.00 uur | Insights

De passanten drukte op een bepaalde plek of locatie is informatie die ontzettend waardevol is voor verschillende doeleinden. Tijdens deze lezing gaan we in op de technologie en laten we een opdrachtgever haar ervaringen met u delen.

Huib Lubbers (Bureau RMC)

MIE-image-1

Trends & Technology: How insights technology disrupts the global research industry

12.30 uur | Insights

English flag In this online session marketing and insights managers learn how to leverage technology to keep a constant pulse on the consumers with real-time, high-quality insights, influencing marketing decisions, taking actions and developing competitive advantages on. 

Stefan Röse (quantilope GmbH) - Laura Geburtzki (quantilope GmbH)

MIE-image-1

Data driven CX aanpak met a.s.r.: Hoe combineer je CX impact met €’s?

16.30 uur | Data Science

a.s.r. & Underlined vertellen over effectiever prioriteren en verbeteren op CX én tegelijkertijd werken aan impact op euro’s!

Mariska de Wit (a.s.r. verzekeringen) - Max Werkhoven (Underlined)

19 MEI

MIE-image-1

How to successfully implement data governance

09.00 uur | Data Analytics

English flag Data is everywhere, now is the time of control, let's keep your company tidy before it becomes an uncontrollable mess. Yep, we are talking about Data Governance. Join this session to learn how to take back control, from strategy to actions. You can’t even start imagining the benefits.

Guus Bartolomé - Declan Owens (AT Internet)

MIE-image-1

5 Powerful Principles to Boost Insights & Innovation

12.30 uur | Insights

English flag Leading brands and insights managers are tackling innovation projects by implementing high-quality, actionable insights into each phase of their exploration and development processes. But what does that really look like?

Peter van Keulen (quantilope GmbH)

MIE-image-1

Social science research in the age of social media: online micro-targeting during the election campaign

16.30 uur | Data Science

English flag The problem with political micro-targeting on social media is that we simply don’t know how well it works. To capture the presence and effects of targeting in the Dutch context, we set up an innovative research combining survey and observational methods (using a browser plug-in).

Rens Vliegenthart (Universiteit van Amsterdam) - Milan Driessen (I&O Research)

20 MEI

MIE-image-1

What is the most appropriate Insight Engine for your organization?

09.00 uur | Insights

English flag Insight engines are software platforms that can generate automated insights and involve all available information sources. Insight Engines are not meant to give only a view with hindsight but can also be applied for detecting trends in an early stage and prepare companies for the future.

Sjoerd Koornstra (The House of Insights)

MIE-image-1

Maak carrière binnen Marketing Intelligence!

12.30 uur | Insights

Hoe je carrière kan blijven maken binnen Marketing Intelligence: Een uniek inzicht in de arbeidsmarkt voor marktonderzoek via analyses van alle rollen, eigen ervaringen als recruiter en interviews met bekende vakgenoten.

Ewout Witte (MI Match)

MIE-image-1

Stories beat Statistics: How Insight Managers accelerate their impact

16.30 uur | Insights

English flag More and more insights are generated in-house. In this session insights managers experience how to leverage the power of storytelling to unlock the insights in data and to create much more impact in their organization.

Peter Aschmoneit (quantilope GmbH)

21 MEI

MIE-image-1

How Conversation Design™ paves the way for true insights through more meaningful conversations

09.00 uur | Insights

English flag How Conversation Design™ addresses the biggest market research challenges today by elevating the quality of insights we get from consumers.

Jan Kienhuis (Epiphany RBC) - Annemieke Onderdelinden (FrieslandCampina)

MIE-image-1

Het Public Design Wiel: slim innoveren binnen het publieke domein

12.30 uur | Insights

Tijdens deze interactieve en energieke sessie laten we je aan de hand van échte cases zien hoe met het Public Design Wiel - een iteratieve aanpak gebaseerd op design thinking en design research - samen met burgers en stakeholders gewerkt wordt aan innovaties binnen de (Rijks)overheid.

Sabine Croes (Perspective) - Marit Groeneveld (Ministerie van Algemene zaken)

MIE-image-1

The new standard in audience measurement

16.30 uur | Data Science

English flag Learn all about how Ipsos and Kantar deliver the world’s first true cross-media total audience measurement solution for the Dutch media industry.

Frans Kok (NMO) - Paul Eldon (Ipsos)

25 MEI

MIE-image-1

Humanizing Data in a Data-driven World

09.00 uur | Data Science

English flag Reduce churn in VodafoneZiggo through the activation of Data Analytics, Behavioral Science and Consumer Insights.

Jan Zwang (VodafoneZiggo) - Patricia Verhoelst (Ipsos)

MIE-image-1

The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd

12.30 uur | Data Analytics

Een prachtige case over het toepassen van onderzoek, design, marketing, media, en dat allemaal onder één dak voor een prachtige klant.

Suzanne Plantinga (Blue Field Agency) - Sandra Beijnes (Stichting Kinderpostzegels)

MIE-image-1

Delivering on the promise of data science

16.30 uur | Data Science

English flag Delivering on the promise of data science proves hard for many organizations. Many similar obstacles occur in various industries. Following proven best practices and guidelines can help in attaining concrete business value through data science.

Robin van der Heijden (VIQTOR DAVIS)

26 MEI

MIE-image-1

Zo kruip je écht in het brein van je (website) bezoeker

09.00 uur | Insights

Ontdek de nieuwste inzichten uit neuromarketing usability onderzoek en online beïnvloeding! En leer hoe een kijkje in het brein je helpt om de onbewuste hobbels in de customer journey weg te nemen.

Tim Zuidgeest (Unravel Research)

MIE-image-1

How to optimize online CX and create a winning team culture by listening to customers?

12.30 uur | Data Analytics

English flag Learn how ABN AMRO structurally optimizes online CX in multiple online finance customer journeys like Personal Loan and Investment Banking and creates a winning team mentality using the WUA Benchmark and digital experience dashboard.

Klaas Kroezen (WUA) - Nieske van Woerden (ABN AMRO)

MIE-image-1

Betrek de burger structureel in de dynamische ontwikkeling van overheidssites en –apps

16.30 uur | Insights

De snelheid van ontwikkeling en releases van overheidssites- en apps is mede door de coronapandemie toegenomen; hoe zorg je dat je in die dynamische ontwikkeling de burger structureel betrekt en inzichten borgt?

Maike Klip (Dienst Uitvoering Onderwijs) - Marit Klooster (Ruigrok NetPanel)

27 MEI

MIE-image-1

Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries

09.00 uur | Data Analytics

English flag Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced verbatims sentiment data is integrated and enhanced with Red Centre Software crosstab and analysis libraries to create even more and better insights.

Ton Koster (Phebi) - Dale Chant (Red Centre Software)

MIE-image-1

Qmusic radio: a consumer engagement success story

12.30 uur | Insights

Betekenisvolle radio door diepgaande verbinding met luisteraars. Hoe doe je dat op een succesvolle manier?

Fleur Prooij (MARE) - Jorn Agterberg (Qmusic)

MIE-image-1

De comeback van het merk in een wereld van ‘digital sameness’

16.30 uur | Insights

Door in te zetten op CX, UX en journeys kon je je concurrent lang voorblijven. Die tijd is voorbij. Succesvolle bedrijven nemen het merk als uitgangspunt. Ze ontsnappen uit de rode ‘sea of digital sameness’ en creëren een onderscheidende ervaring. Geef het merk regie over je CX!

Willem van Harrewijen (The USP Company) - Hans Middelhoek (The USP Company)

28 MEI

MIE-image-1

Diversiteit & inclusie – een business case

09.00 uur | Insights

Diversiteit is hot, maar in marktonderzoek zijn minderheden vaak ondervertegenwoordigd. Tijdens Road to MIE ’21 laten bvA en Opiniehuis zien hoe divers Nederland werkelijk is, hoe groot het onbenutte potentieel en voorbeelden van merken die met succes op die diversiteit inspelen.

Aziz el Kaddouri (Het Opiniehuis) - Fleur Osté (Unilever)

MIE-image-1

Set up and run your own market research online community! A demo of the incling platform tools and capabilities.

12:30 uur | Data Analytics

English flag Set up and run your own market research online community! At incling we’ve hosted over 300,000 in depth online conversations with participants in 26 different languages over the past 7yrs. In my session I plan to give a brief overview of the incling platform and to share how you can go about setting up and running your own online community or online focus group. Sign up for this Road to MIE webinar by Juliet Pascall to discover how you can use the incling platform to gather a wide range of qualitative insights in over 26 different languages.

Juliet Pascall (incling)

MIE-image-1

How to position and build an international brand in 4 steps: the case of Cloetta's, The Jelly Bean Factory

16.30 uur | Insights

English flag Romélia Schwarzkächel, Global Brand Manager at Cloetta and Martin Schiere, Consumer Goods Leads at Glocalities will guide you in 4 concise steps on how to build a successful global brand positioning straight from the beginning.

Martin Schiere (Glocalities) - Romélia Schwarzkächel (Cloetta)

31 MEI

MIE-image-1

Hoe Coop het verschil maakt door gebruik van persona’s

09.00 uur | Insights

Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shopper typen aan te spreken?

Mike Baardman (Coop Supermarkten) - Els van der Velden (Motivaction)

MIE-image-1

Hedy: A gradual programming language

12.30 uur | Data Analytics

English flag Learning to programm is easy!

Felienne Hermans (Universiteit Leiden)

MIE-image-1

De bitcoin: Gebakken lucht of een veilige haven?

16.30 uur | Insights

Vandaag de dag ontkom je er niet aan; de koers van de bitcoin domineert de kranten en de ‘fear of missing out’ neemt alsmaar toe. Maar wat vinden we er nou écht van? Heeft de consument vertrouwen in een goede afloop of blijkt het allemaal te mooi om waar te zijn? De Markteffect Bitcoin Barometer geeft de antwoorden die we in dit webinar graag delen.

Bas de Vries (Markteffect) - Willem Jan Rutgers (Bitvavo)

01 JUNI

MIE-image-1

De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk

09.00 uur | Insights

Hoe bouwt Simon Lévelt met behulp van consumenteninzichten aan de groei van een sterk merk?

Cathelijne Hamilton – Bouman (Simon Lévelt) - Jeroen Spetter (Ruigrok NetPanel)

MIE-image-1

Een betere klantbeleving door de mindset van Vebego-personeel te veranderen

12.30 uur | Insights

Hoe krijg je je medewerkers in beweging om met klantinzichten aan de slag te gaan? En hoe zorg je voor structurele verbetering in de bediening van je klant?

Andries van Bentum (Vebego) - Elly Oudshoorn (Ipsos)

MIE-image-1

Phebi Presents: Voice, the next AI frontier in healthcare research

16.30 uur | Insights

English flag Voice technology and emotion AI offers a new approach to easily capture and analyse the experiences in healthcare. This offers valuable data with a new way to monitor touchpoints and identify the right mix of channels for engagement and brand loyalty.

Abigail Stuart (Day One Strategy)

02 JUNI

MIE-image-1

10 Data Visual Storytelling Tips om je online presentatie onvergetelijk te maken

09.00 uur | Data Analytics

Met DATA + VISUALISATIE + STORYTELLING maak jij impact in online presentaties. DePerfecteGrafiek brengt hét inspirerende vervolg op de populaire sessies van eerdere MIE edities over datavisualisatie en data visual storytelling: 10 Data Visual Storytelling Tips om je online presentaties onvergetelijk te maken.

Michiel Dullaert (DePerfecteGrafiek)

MIE-image-1

Behavioural finance: waarom beleggen mensen (niet)?

12.30 uur | Insights

Beleggen is niet iets voor het ‘grote publiek’, terwijl het wel steeds belangrijker wordt om genoeg opzij te zetten. Hoe komt dat? En wat doen we eraan? Die vraag beantwoordde Beautiful Lives afgelopen najaar voor DUFAS (Branchevereniging vermogensbeheerders).

Iris van de Looij (DUFAS) - Maurice Palmen (Beautiful Lives)

MIE-image-1

Culture + Trends NL anno 2021. Wat zijn ze en wat kan je ermee?

16.30 uur | Insights

Culture + Trends in Nederland anno 2021. Wat zijn ze en wat kan je ermee? Ontdek de kracht van ‘at home pleasure’ en ‘disentangling taboos’ en hoe jij deze voor jouw merk succesvol kan inzetten.

Jeannette van der Rhee (InSites Consulting) - Arjan Veninga (InSites Consulting)

03 JUNI

MIE-image-1

3 Neuroscience principles to improve the ROI of your brand communications

09.00 uur | Insights

English flag Developing brand communications often costs a lot of effort & money, so naturally there’s a lot at stake: sales, brand equity & maybe even your career. And yet it’s incredibly difficult to predict success!

Nathan Axford (Beyond Reason)

MIE-image-1

Phebi Presenteert: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT? Impact van Voice op research

12.30 uur | Insights

Miles Research laat zien dat door de innovatieve Voice oplossing van Phebi meer mensen bereikbaar zijn, nieuwe doelgroepen bereikt worden en je dieper duikt in de emoties van respondenten. Is wat hij of zij ZEGT, ook echt wat hij of zij BEDOELT?

Eric Landwaart (Miles Research)

MIE-image-1

"Help! My customers are not doing what I want”

16.30 uur | Insights

Few organization succeed in successfully motivating their customers. Many others try... You will learn how motivation really works, why so many attempts fail, and what it takes to be successful.

Florien Cramwinckel (Online Dialogue)

04 JUNI

MIE-image-1

Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product

09.00 uur | Insights

Perfecte marketingmix, maar de smaak van je product is niet op orde? Dan heb je toch echt een probleem want; ‘sensory owns re-purchase’ Hoe dat werkt? Essensor en Sportlife (part of Cloetta) leggen dat uit op 4 juni as.

Mirjam van Mourik (Essensor) - Marjolein Dieleman (Cloetta)

MIE-image-1

De bol.community voor de winkel van ons allemaal

12.30 uur | Insights

Hoe blijft bol.com de winkel van ons allemaal? Door klanten de best mogelijke winkelervaring te bieden! De bol.community helpt bol.com om de behoeften van de klant centraal te zetten bij de keuzes die in de organisatie worden gemaakt.

Doménique Voorhorst (Bol.com) - Maaike Arts (Blauw Research)

MIE-image-1

Hoe maak je een succes van je voice-kanaal?

16.30 uur | Insights

Hoe maak je een succes van je voice-kanaal? Smartvoices, DirectResearch en Nespresso delen hun ervaringen met het voice-kanaal!

Anne-Wil van Lohuizen (DirectResearch) - Manon van der Meer (Nespresso)

07 JUNI

MIE-image-1

The BATTLE for ATTENTION - neuromarketing to fuel your stopping power.

09.00 uur | Insights

You want consumers to hear to your message. You need to win that battle for attention. But — despite millions in marketing spend — you can not buy attention. For attention is something we do not consciously control. Neuromarketing to the rescue!

Olivier Tjon (Beyond Reason) 

MIE-image-1

Learnings uit VIA’s C-Level study: ‘Marketing is a delicate balancing act’

12.30 uur | Insights

Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, hebben VIA & DVJ Insights onderzoek gedaan onder meer dan 250 senior professionals. De bevindingen moeten de sector helpen voorbereid te zijn op de nabije toekomst.

Saskia Wagenmakers (VIA Nederland) - Jori van de Spijker (DVJ Insights)

MIE-image-1

Why Subscription-Based Business Models Need A Behavioral Approach

16.30 uur | Insights

English flag Whether you’re already offering your products or services in the form of a subscription or justconsidering it, a behavioral approach will provide you with more confidence to make the rightdecisions.

Anouar El Haji (Veylinx)

08 JUNI

MIE-image-1

Heeft de merkenbouwer met AI een nieuw instrument om creatief topwerk te beoordelen?

09.00 uur | Insights

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een selectie ingezonden SAN campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. Heeft de merkenbouwer met Artifical Intelligence een nieuw instrument in handen om creatief topwerk te beoordelen?

Ron Schneider (SAN) - Andy Santegoeds (MetrixLab)

MIE-image-1

Feitelijk betrouwbaar: de waarde van een journalistiek nieuwsmerk

12.30 uur | Insights

Betrouwbaarheid in nieuwsmedia is relevanter dan ooit! Maar wat betekent een betrouwbaar nieuwsmerk? Robert Witteman, Senior Marketing Analyst bij NRC Media, en Ralph Sluis, Media Consultant bij DVJ Insights, vertellen alles over de waarde van een journalistiek nieuwsmerk.

Robert Witteman (NRC Media) - Ralph Sluis (DVJ Insights)

MIE-image-1

How insights boost the creative process – stories from one of the most creative agencies in the world

16:30 uur | Insights

English flag Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns.

Simon Stefansson (INGO) - Dani Kamras (Cambri)