Programma Best of MIE'21


Best of MIE is hét LIVE-vervolg op onze succesvolle Road to MIE. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, een beursvloer en natuurlijk een uitgebreide netwerkborrel! Klik op de lezing om de presentatie van de spreker te bekijken (indien beschikbaar).

Ronde 1: 09.00 - 09.40 uur

Michiel Dullaert

10+1 Data Visual Storytelling Tips om je presentaties onvergetelijk te maken

Markteffect-zaal

DATA + VISUALISATIE + STORYTELLING = DATA VISUAL STORYTELLING = Dé manier om impact te maken in presentaties, zowel online als offline
Dit jaar was alles anders: werken vanuit huis, de inzichten online delen. Anders biedt ook kansen. Nieuwe mogelijkheden om mensen te inspireren met inzichten.

Michiel Dullaert (DePerfecteGrafiek)

Tim Zuidgeest

Zo kruip je écht in het brein van je (website) bezoeker

Phebi-zaal

Ontdek de nieuwste inzichten uit neuromarketing usability onderzoek en online beïnvloeding! En leer hoe een kijkje in het brein je helpt om de onbewuste hobbels in de customer journey weg te nemen.

Tim Zuidgeest (Unravel Research)

Ronde 2: 09.50 - 10.30 uur

Jan Zwang en Patricia Verhoelst

Humanizing data in een data-gedreven wereld

Markteffect-zaal

Dankzij een emotionele dimensie van motivatie en gedragswetenschappen is het nu mogelijk gepersonaliseerde interventies te bieden aan mensen waarbij een risico op churn bestaat.

Jan Zwang (VodafoneZiggo) - Patricia Verhoelst (Ipsos)

Behavioural finance: waarom beleggen mensen (niet)?

Phebi-zaal

Beleggen is niet iets voor het ‘grote publiek’, terwijl het wel steeds belangrijker wordt om genoeg opzij te zetten. Hoe komt dat? En wat doen we eraan?

Jovan Ponsioen (Amundi) - Maurice Palmen (Beautiful Lives)

Pauze: 10.30 - 11.00 uur

10.30 - 12.00 Masterclass GfK | GfK-zaal

Interactieve en inspirerende GfK-masterclass (incl. lunch) gegeven door Andy Hut.

Ronde 3: 11.00 - 11.40 uur

Fleur Prooij en Jorn Agterberg

Qmusic radio: a consumer engagement success story

Markteffect-zaal

Betekenisvolle radio door diepgaande verbinding met luisteraars. Hoe doe je dat op een succesvolle manier?

Fleur Prooij (MARE) - Jorn Agterberg (Qmusic)

Suzanne Plantinga en Sandra Beijnes

The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd

Phebi-zaal

Een prachtige case over het toepassen van onderzoek, design, marketing, media, en dat allemaal onder één dak voor een prachtige klant.

Suzanne Plantinga (Blue Field Agency) - Sandra Beijnes (Stichting Kinderpostzegels)

Omgaan met veranderingen in magische tijden – trends en data

Newcom-zaal

Masterclass Newcom en Hans Kazàn, 11.00 - 12.30 uur

Tijdens deze Masterclass nemen we je allereerst mee op reis door het social media landschap anno 2021. Hans Hoekstra geeft je inzicht in de laatste trends, opkomende platforms en een nieuwe indeling van social media gebruikers op basis van kennis, houding en gedrag. Noël Wever geeft je daarna praktische tips en trics om onder een (complexe) doelgroep succesvol te kunnen meten en dit ook met succes laten landen in jouw organisatie.

Als klap op de vuurpijl krijg je van dé Hans Kazàn praktische handvatten, die je helpen om vol vertrouwen en met een glimlach om te gaan met veranderingen. Dit alles natuurlijk met een vleugje magie.  

Ronde 4: 11.50 - 12.30 uur

Arjan Veninga en Jeannette van der Rhee

Culture + Trends NL anno 2021. Wat zijn ze en wat kan je ermee?

Markteffect-zaal

Culture + Trends in Nederland anno 2021. Wat zijn ze en wat kan je ermee? Ontdek de kracht van ‘at home pleasure’ en ‘disentangling taboos’ en hoe jij deze voor jouw merk succesvol kan inzetten.

Jeannette van der Rhee (InSites Consulting) - Arjan Veninga (InSites Consulting)

Sabine Croes en Marit Groeneveld

Het Public Design Wiel: slim innoveren binnen het publieke domein

Phebi-zaal

Tijdens deze interactieve en energieke sessie laten we je aan de hand van échte cases zien hoe met het Public Design Wiel - een iteratieve aanpak gebaseerd op design thinking en design research - samen met burgers en stakeholders gewerkt wordt aan innovaties binnen de (Rijks)overheid.

Sabine Croes (Perspective) - Marit Groeneveld (Ministerie van Algemene zaken)

Pauze: 12.30 - 13.30 uur

Ronde 5: 13.30 - 14.10 uur

Peter van Keulen

Trends & Technology: How to Boost Insights & Innovation

Martkeffect-zaal

Deze sessie zal in het Nederlands worden gegeven.

Leading brands and insights managers are tackling innovation projects by implementing high-quality, actionable insights into each phase of their exploration and development processes. But what does that really look like?

Peter van Keulen (quantilope GmbH)

Klaas, Nieske, Koen en Herbert

Hoe je online CX optimaliseert en een winnende teamcultuur creëert door naar klanten te luisteren

Phebi-zaal

Ontdek hoe ABN AMRO online CX structureel optimaliseert in meerdere online finance klantreizen zoals Persoonlijke Lening en Beleggen. Ook laten we zien hoe ABN met behulp van het WUA Digital Experience Dashboard een winnende teammentaliteit creëert.

Klaas Kroezen en Koen van Lunteren (WUA) - 
Nieske van Woerden en Herbert Woerde (ABN AMRO)

Een uniforme internationale marketingaanpak creëren door internationale segmentaties en doelgroepen op te bouwen

Newcom-zaal

Masterclass Glocalities en Yakult, 13.30 - 15.00 uur

Ontdek tijdes deze masterclass van 1,5 uur:

  • Hoe internationale segmentaties en doelgroepen kunnen helpen bij het opbouwen van een internationale marketingaanpak
  • Hoe een dergelijke internationale marketingaanpak kan leiden tot een effectievere en efficiëntere marketing
  • Hoe je landverschillen kunt overbruggen bij het opbouwen van internationale doelgroepen
  • Te kijken naar verschillen binnen een land of markt - deze zijn vaak net zo belangrijk als het verschil tussen markten

Mandy Hooijmans (Yakult Europe) - Martin Schiere (Glocalities)

Ronde 6: 14.20 - 15.00 uur - PLATINUM ROUND

Bas de Vries

Markteffect & Anycoin Direct: De kracht van Bitcoin als merk!

Markteffect-zaal

In navolging van het succes van de Markteffect Bitcoin Monitor, die periodiek het consumentenvertrouwen in kaart brengt, nemen wij je graag mee in de kracht van Bitcoin als merk. Welke kansen en bedreigingen brengt dit met zich mee? Hoe kun je hier, los van een investering of belegging je voordeel mee doen? 

Bas de Vries (Markteffect) - Bram Ceelen (Anycoin Direct)

Eric Landwaart

Phebi Presenteert: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT? Impact van Voice op research

Phebi-zaal

Miles Research laat zien dat door de innovatieve Voice oplossing van Phebi meer mensen bereikbaar zijn, nieuwe doelgroepen bereikt worden en je dieper duikt in de emoties van respondenten. Is wat hij of zij ZEGT, ook echt wat hij of zij BEDOELT?

Eric Landwaart (Miles Research)

Pauze: 15.00 - 15.30 uur

Ronde 7: 15.30 - 16.10 uur

Tom van Bommel

De Onbewuste Winkelsafari

Markteffect-zaal

Wat trekt een klant een gangpad in richting een specifiek product? Wat bepaalt of een bordje bekeken wordt of – waarschijnlijker – geheel over het hoofd gezien? In andere woorden: welke psychologische triggers doen de kassa rinkelen? Ontdek de laatste inzichten over hoe klanten zich gedragen en keuzes maken.

Tom van Bommel (Unravel Research)

Hubert van Wenen en Hans Middelhoek

De comeback van het merk in een wereld van ‘digital sameness’

Phebi-zaal

Door in te zetten op CX, UX en journeys kon je je concurrent lang voorblijven. Die tijd is voorbij. Succesvolle bedrijven nemen het merk als uitgangspunt. Ze ontsnappen uit de rode ‘sea of digital sameness’ en creëren een onderscheidende ervaring. Geef het merk regie over je CX!

Hubert van Wensen (The USP Company) - Hans Middelhoek (The USP Company)

Ronde 8: 16.20 - 17.00 uur

Jan Kienhuis en Annemieke Onderdelinden

Conversation Design™ maakt de weg vrij naar betere, relevante consumenteninzichten

Markteffect-zaal

Conversation Design™ is de oplossing om consumenten met plezier en grote betrokkenheid deel te laten nemen aan onderzoek. We stoppen met het kruisverhoor, we starten het gesprek. De digitalisering van marktonderzoek maakt het mogelijk om op schaalbare en efficiente wijze gedrag en attitude van consumenten beter te begrijpen.

Jan Kienhuis (Epiphany RBC) - Annemieke Onderdelinden (FrieslandCampina)

Stephan van Slooten en Pauline Bron

Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

Phebi-zaal

Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs?

Pauline Bron (NS) - Stephan van Slooten (Altuïtion)

Netwerkborrel tot 19.00 uur

Platinum MIE Partners


Golden MIE Partners


Silver MIE Partners