Programma MIE 2019

  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Kim Kruithof | Swapfiets - The lifecycle of Swapfiets. The first bike subscription company in the world

    How data is driving digital transformation in the media sector Geoffrey van Meer - RTL Nederland, Analytics

    There are a wide variety of use cases like segmentation, churn, recommendations, forecasting, price optimization and many more. Geoffrey van Meer is Head of Data Intelligence at RTL Nederland. He leads the Data Intelligence team of data architects, data engineers and data scientists. In an agile way Data Intelligence team builds data science products creating business value for RTL and exploring new data-driven innovations - following a product life cycle. 



    Blauw Research zaal SHARE SHARE SHARE

    Stad van de toekomst Jochum Stienstra - Ferro Explore, Rosalie de Boer - BPD Bouwfonds Property Development Insights

    Wat is de stad van de toekomst? BPD, een grote maatschappelijke projectontwikkelaar wil samen met woningbouwverenigingen bouwen op basis van consumer insights. We nemen je mee in een reis naar fundamentele inzichten in wat de stadsbewoner wil, en hoe BPD deze inzichten gebruikt om wijken te ontwikkelen waar mensen echt willen wonen.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE

    Inrichten ideale trein – inzicht in onbewuste beleving als fundament voor besluitvorming Luc Kleijnen - Altuïtion, Mark van Hagen - NS Insights

    Snelwegen slibben dicht en treinen zitten vol. NS onderzoekt hoe zij in de toekomst de capaciteit van het spoor kan verhogen, meer mensen in de trein plaats kan bieden én de reizigers een betere reiservaring kan bieden. Dus meer capaciteit én meer comfort. Trein Interieur Visie 2025 biedt creatieve concepten voor de nieuwe en vernieuwende inrichting van treinen. ZMET®-onderzoek van Altuïtion biedt inzicht in de onbewuste beleving en behoeften, de ideale concepttest.



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE

    Realiseer exponentiele digitale groei door middel van Digital Excellence Mitchel Wubben - WUA, Job Mantz - ABN AMRO Insights

    Hoe een benchmark perspectief gebruikt kan worden om digitaal exponentieel te groeien. Hoe zorg je ervoor dat benchmarken in het DNA van je bedrijf komt? Mitchel zal laten zien hoe je digitale klantreizen kan benchmarken en waarom dit zo belangrijk is. Job zal daarna laten zien in de praktijk hoe deze aanpak heeft gezorgd dat ze nu evenveel sales doen in één kwartaal als eerder daarvoor in een heel jaar. Kortom een must-see voor e-commerce specialisten, marketeers en directie.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE

    Wat elke marketeer moet weten: hoe gevoelig zijn consumenten voor merken Martin Leeflang - Validators, Noud Schartman - Vrije Universiteit Amsterdam Marketing

    Hoe gevoelig zijn consumenten voor merken? En hoeveel waarde hechten ze aan een merk in jouw categorie? VU Amsterdam en Validators onderzochten dit in dertig categorieën. Het onderzoek is het Nederlandse antwoord op het spraakmakende onderzoek How Important Are Brands? A Cross-Category, Cross-Country Study van de American Marketing Association. Het is het eerste publieke onderzoek van het Institute for Brand Analytics, dat VU en Validators op 1 november startten. Deze primeur wil je niet missen!



    Newcom zaal SHARE SHARE SHARE

    Eat Your Greens: Fact Based Thinking To Improve Your Brand’s Health Wiemer Snijders - The Commercial Works, Marketing

    The marketing world is awash with myths, misconceptions, dubious metrics and tactics that are not connected to our actual buying behaviour.  The highly praised Eat Your Greens is inspired by genuine advances in marketing science, challenging us to change the way we think. It applies the best evidence-based thinking for better marketing, written by some of the world’s most respected practitioners in the industry. Wiemer will share some of the highlights from the book.



    DESAN Research Solutions zaal SHARE SHARE SHARE

    International Growth Strategies: Growing Aviko’s brand across Europe Martin Schiere - Glocalities, Ingeborg Blaauw - Aviko Marketing

    Our session will deal with some of the most important drivers for creating a successful international brand growth strategy -the case of Aviko’s Retail European Brand Growth Strategy. We will also shed light on how to combine a centralized unified marketing vision with room to adapt the markting mix to the situation in the individual markets.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE

    Data driven CX; de NPS voorbij door inzet van (advanced) journey analytics Theo van der Steen - Underlined, Max Werkhoven - Underlined Analytics

    Reeds vele organisaties richten klantreizen in om in te spelen op klantbehoeften. Hoe maak je de volgende stap, zeker wanneer management ook gaat vragen naar resultaten op de belangrijkste KPI’s van de organisatie? Hoe met data science magic en het CX Insights Framework er meer inzichten zijn te halen uit klantgedragsdata en onderzoeksdata. Wat maakt de grootste impact op NPS en klantwaardeontwikkeling en hoe gebruik je reeds beschikbare klant- en klantgedragsdata?



    PIM zaal SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Anouk Beeren | Bitfood - ‘Think big, act small’ als basis voor significante groei
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Kim Kruithof | Swapfiets - The lifecycle of Swapfiets. The first bike subscription company in the world

    You make us Q: Een optimale User Experience voor de respondent! Jeannette van der Rhee - InSites Consulting, Shirley van Stappershoef-Veerman - Qmusic Analytics

    De slogan ‘You make us Q’ stelt de luisteraar van Qmusic centraal. Qmusic wil dit op alle vlakken uitstralen, ook in onderzoek. De BrandTracker, die al sinds 2012 loopt, was tot voor kort niet mobiel beschikbaar en voldeed niet aan de eisen van NextGen onderzoek. Om in de toekomst relevant te blijven, werd het volledige onderzoek NextGen-proof gemaakt waarbij User Experience centraal staat. In deze sessie geven we meer inzicht in de kenmerken van NextGen (brandtracking) research.



    DESAN Research Solutions zaal SHARE SHARE SHARE

    “Alexa, order Heineken” Learnings to optimise your voice strategy Mini Kalivianakis - SKIM, Wessel Roose - SKIM Marketing

    The consumer appetite to experiment with voice technology is increasingly shifting from ‘trials’ to ‘habits.’ SKIM conducted research on voice technology in the US, UK and Germany. In this presentation we will share insights on consumer attitudes and usage of voice technology and digital assistants, implications of voice technology on the path to purchase, where and how brands can start experimenting with voice marketing and recommendations for marketers developing a digital assistant strategy.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE

    Haal meer uit campagnes – Effie Awards-cases ontleed Rob van Benthem - Kantar Millward Brown, Marketing

    Het is de kroon op menig campagne: een Effie winnen. Toch zegt een Effie lang niet altijd alles over het totale effect van een campagne. Kantar onderzocht een aantal Effie-cases en laat zien hoe je deze campagnes naar een nog hoger niveau zou kunnen tillen en hoe een Effie-winnende campagne nog meer zou kunnen doen voor het merk.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE

    Consumer Trends Researchers Need To Know Pete Cape - A new great insights brand, Insights

    Understand how to best engage with your consumers by knowing what device they use, what media they consume, what data they will share, and exactly how they communicate. Get answers to questions like; what's the latest on mobile, warables and PC use? How are consumers using television, radio and digital content consumption?



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE

    Beter in Bed met Ben® en Blauw Bram Jonkheer - Blauw Research, Ivonne van Zuilen - Ben® Marketing

    Weten hoe je beter wordt in bed? Kom dan naar Blauw Research, want Ivonne van Ben® is er ook. Als Head of Marketing & Communications vertelt ze hoe ze tot de campagne ‘Ben® beter in bed’ is gekomen. Bram Jonkheer (partner bij Blauw) leidt het in met de learnings uit How Brands Grow van Byron Sharp, waarop de big idea is gebaseerd.



    Blauw Research zaal SHARE SHARE SHARE

    Digital analytics in the GDPR and ePrivacy era: strategies and tactics Daan Loohuis - Beeckestijn Business School / Adwise, Analytics

    The privacy landscape has experienced a remarkable shift in the past year. GDPR has led to a lot of questions and short-term fixes. This year the ePrivacy directive is on the doorstep, bringing more to cope with. But the most important trend isn’t legislation: privacy is becoming more of a subject to end-users. So what happened in field of digital analytics since the 25th of May? What can organisations do to improve the quality of data and customer experience?



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE

    De Student Journey: Mission HAN-possible Kees Kerkvliet - Beeckestijn Business School / TOTE-M, Simone Marks - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) Insights

    Met de praktijkcase van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen krijg je een inkijkje in de Student Journey en hoe je klantbeleving onderscheidend en memorabel maakt. Eén van de gekozen oplossingen is een personal video waarbij de HAN 12.000 aanmelders persoonlijke hulp biedt en startende studenten verwelkomt. Je gaat naar huis met kennis en inspiratie op het gebied van customer journey mapping, onderscheidende klantbeleving en de inzet van dynamische video.



    PIM zaal SHARE SHARE SHARE

    Prescriptive insights of media and promotions Peter Teekens - GfK, Analytics

    GfK has several partnerships with clients on marketing mix modelling. Based on a few specific case studies, you will learn about the steps taken to understand the effect of promotional and media activities on sales, as well as how these outcomes are being used by our clients to improve sales in years to come.



    Newcom zaal SHARE SHARE SHARE

    Hoe ABN AMRO de diepgewortelde Nederlandse spaarmentaliteit doorbreekt Esther Overmars - N=5, Tanja Bom - ABN AMRO Marketing

    Wij Nederlanders zijn een spaarzaam volkje. Calvinistisch als we zijn, hebben we geleerd om te sparen. Maar met de historisch lage spaarrente loont sparen niet meer zoals het vroeger deed. Niet gek dat de lage rente de nummer 1-zorg is van klanten van ABN AMRO. Toch blijven we, ondanks de zorgen over lage rente, de spaarrekening gewoon aanvullen. Hoe kan in het huidige maatschappelijke klimaat uitgerekend ABN AMRO dit spaargedrag doorbreken?



    Kinepolis filmzaal SHARE SHARE SHARE

    Media en Marketing Trends en Transformatie Stefan Boom - Research Now | SSI, Marcel Vogels - Research Now | SSI Insights

    Het vorige kalenderjaar 2018 bleek een perfect storm voor wat betreft de Media, Advertising en Marketing business. Het vorige kalenderjaar 2018 bleek een perfect storm voor wat betreft de Media, Advertising en Marketing business.

    Ontwikkelingen als de GDPR wetgeving, dominantie van Amerikaanse online media platforms, druk op het verdienmodel van mediabureaus, online Privacy schending en fraude, versnelde fragmentatie van het medialandschap, walled gardens zoals Youtube en de immer toenemende digitalisering van consumenten doen de spelregels van effectieve marketing snel veranderen.

    Niet vreemd dat grote merken de behoefte voelen om meer regie te gaan voeren!

    Maar hoe pakken nederlandse adverteerders eigenlijk 'de controle' in dit gefragmenteerde speelveld? Hoe kunnen marketeers hun media en marketing ecosysteem beter aansturen? Hoe maken ze onderscheid in 'tools' en 'gevalideerde measurement en validatie'?  De presentatie zal vooral praktisch worden ingestoken. Het moet researchers en adverteerders inspireren om het belang van controle, regie en measurement serieuzer te benaderen. Aan het einde van de sessie zal een strategische blauwdruk worden gepresenteerd waarin een aantal toekomstige ontwikkelingen worden aangestipt.

    Kortom. Voor de moderne researcher, data-scientist, marketeer of manager een must-see sessie.



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Anouk Beeren | Bitfood - ‘Think big, act small’ als basis voor significante groei
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Kim Kruithof | Swapfiets - The lifecycle of Swapfiets. The first bike subscription company in the world

    So Gen X is booming… But stuck in a rut marketing is in desperate need of a turn-around Daniella Roymans - MARE, Sandra van Vemden - MARE Insights

    Elderly couples, in matching wind-breakers on e-bikes. Once you turn 50, this is the target group you belong to. At least in current Dutch marketing that seems to be the case. But does the reality of the 50-somethings you know match with that image? Probably not. Many brands and organisations are obsessed with the target group beteen 20-49 which is perceived to be the most interesting group for marketers. 



    Newcom zaal SHARE SHARE SHARE

    Social insights als basis voor het communicatiesucces van disrupter MUNT Hypotheken Matthijs Rutten - HIBOU, Jeroen Looman - MUNT Hypotheken Insights

    MUNT Hypotheken is de grootste disrupter in de Nederlandse hypotheekmarkt. In minder dan vijf jaar tijd groeide de Haagsce hypotheekverstrekker uit tot de vijfde hypotheekverstrekker van Nederland. Slimme marketing en communicatie gebaseerd op social listening zijn bepalend geweest voor dit succes. Met beperkte budgetten werd in no-time marktaandeel gewonnen van de gevestigde partijen uit de markt.



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE

    Design Sprints: voor iedereen die sneller wil innoveren Sabine Croes - Perspective, Jochem Reinders Folmer - Perspective Insights

    Een design sprint is dé aanpak om in een paar dagen grote uitdagingen op te lossen. De methode (gebaseerd op de Google Ventures aanpak) stelt je in staat om in korte tijd veel werk te verzetten en te komen tot een gevalideerd prototype. In deze sessie laten we aan de hand van cases van o.a. Eneco en Centraal Beheer zien hoe projecten door een Design Sprint een enorme boost krijgen. En hoe je vanuit insights en empathie voor je doelgroep snel komt tot relevante innovaties.



    DESAN Research Solutions zaal SHARE SHARE SHARE

    Media data in action for a global brewer and a global software company Daan Versteeg - DNA – powered by Dentsu Aegis Network, Analytics

    Changes in consumer and business behaviour and innovations in technology have disrupted the marketing and media practice. Global brands run programs and practices to benefit from new opportunities as they aim to provide their clients with personalized experiences. Data fuels this transformation; but managing the data is not straightforward. Dentsu Aegis shares two global data projects it ran for global brands – our approach, what we learned and why it was worth it.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE

    Grijs is goud: focus op 50+ Martijn van der Veen - Ruigrok NetPanel, Floris Venneman - Bureauvijftig Marketing

    In 2019 is de helft van alle volwassenen 50 jaar of ouder. Toch gek dat marketing vooral op een jonge, minder welvarende doelgroep gericht is. 50+ is een kleurrijke, diverse doelgroep die volop kansen biedt. Leer in deze presentatie hoe je optimaal kunt aansluiten bij 50+. Op basis van vele onderzoeken en adviestrajecten delen we inzichten over de doelgroep, do’s en don’ts op het gebied van communicatie en leerpunten uit cases voor onder andere Visit Denmark en Startpagina.



    PIM zaal SHARE SHARE SHARE

    Datagedreven psychologie in je Salesfunnel. Hoe dan? Dennis van Holland - Rabobank, Analytics

    “Dennis en Sergio vormen met hun expertise en passie een marketingmix waarbij Webanalytics, Conversie-optimalisatie en Neuro(psychologie)marketing tezamen komen. Een Champions League-conversie in je Salesfunnel realiseren? Het kan! Laat je inspireren door de successen, ervaringen en aanpak van Dennis en Sergio”



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE

    Effie winnaar/SIRE campagne ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ Lucy van der Helm - Stichting Ideële Reclame SIRE, Annette Menheere - Free Lance (tot 1 dec Grey) Marketing

    SIRE en Grey blikken terug op de totstandkoming én succesfactoren van de veelbesproken en bekroonde ‘Jongens’-campagne uit 2017. Met deze campagne wil SIRE opvoedend Nederland op indringende wijze bewust maken dat ze onbewust jongens afremt in hun natuurlijke gedrag. SIRE wil de maatschappij een beetje mooier maken door mensen wakker te schudden, aan te zetten tot nadenken, het debat aan te jagen en mensen in beweging te krijgen.



    Kinepolis filmzaal SHARE SHARE SHARE

    The Emotional Experience of different workspaces Lisette Kraaijenhagen - Senta sensory experience, Edo Rem - Forbo Flooring Systems Insights


    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Anouk Beeren | Bitfood - ‘Think big, act small’ als basis voor significante groei
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Kim Kruithof | Swapfiets - The lifecycle of Swapfiets. The first bike subscription company in the world

    Consumer Centricity for Your Business Radhecka Roy - Ipsos B.V., Insights

    The dilemma of harnessing Infobesity to business decision-making comes from marrying diligent practices of insight generation to the demands of customer centricity where there is need for instant, post-truth insights. By fusing AI with Human Curation we can manage this demand and enable agile, real-time application of customer centricity. Ipsos provides business-ready insights supported by a case study - conducted with Intel - on the subject of AI and Human Curation.



    Ipsos zaal SHARE SHARE SHARE

    De 10 nieuwste neuromarketing insights voor commercials en retail Tim Zuidgeest - ST&T Research, Insights

    Ga mee op een reis door de wereld van neuromarketing. Tim van ST&T onthult verrassende inzichten uit hersenwetenschap en gedragsonderzoek kan gebruiken om meer verleidelijke commercials en breinvriendelijke winkels te maken.



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE

    De ene recreant is de ander niet. Gericht communiceren op basis van BSR™ segmentatie Joyce van Geest - SAMR Marktvinders, Wieteke Kalkema - MarketingOost Insights

    Hoe brengen Nederlanders hun vakantie en vrije tijd graag door? De Leefstijlvinder Vakantie & Vrije tijd, Een gezamenlijk project van 9 provicies, geeft antwoord. Op basis van het BSR™ segmentatiemodel geeft een online portal inzicht in de omvang van groepen en hun vrijetijdsvoorkeuren. Met die kennis en informatie kunnen organisaties in de toeristische en culturele sector hun marketing en communicatie gericht afstemmen op hun doelgroep.



    PIM zaal SHARE SHARE SHARE

    Slimmer luisteren naar klanten met Artificial Intelligence (AI) Tim Barenbrug - Totta Research, Analytics

    Onlangs nam Totta het Artificial Intelligence & Speech Analyticsbureau CustomerPulse over. Tim neemt je mee in de wondere wereld van speech analytics. Aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden (uit energie, retail, telecom en reizen) laat hij zien hoe we Artificial Intelligence inzetten om klantgesprekken te classificeren en te analyseren. Dit met als doel het verbeteren van de dienstverlening, optimaliseren van processen en het verbeteren van de klantbeleving.



    Newcom zaal SHARE SHARE SHARE

    Leer hoe je bewust het onbewuste brein kan beinvloeden Martin van Kranenburg - Onlinebeinvloeden.nl, Marketing

    Martin van Kranenburg is een van de bekendste con­ver­sie­spe­ci­a­listen van Nederland. Ontdek tij­dens deze ses­sie de kracht van het onbe­wus­te brein en leer hoe je bewust het onbewuste brein kunt beinvloeden die voor 95% ver­ant­woor­de­lijk is voor je conversie. Martin neemt je aan de hand van de B=(MAT)+rU gedragsformule mee hoe je morgen je website kunt verbeteren.



    Blauw Research zaal SHARE SHARE SHARE

    What you need to know about GDPR Kim Smouter Umans - ESOMAR , Insights

    Are you overwhelmed by GDPR information and instructions? Wondering if you’re doing everything you need to comply, or worried you might have missed something? ESOMAR’s Kim Smouter Umans, an expert on GDPR compliance shares all the essentials and practical advice in this presentation you do not want to miss.



    DESAN Research Solutions zaal SHARE SHARE SHARE

    Smarthome Society – Insights in de wereld van smarthome en smart devices Barbara Schouten - GfK, Insights

    UNETO-VNI wil consumenten beter informeren over de meerwaarde van smart home producten om hun woning comfortabeler, veiliger en gezonder te maken. Hiertoe heeft het in samenwerking met een aantal founding partners, waaronder GfK, Smarthome Society opgericht. UNETO-VNI wil consumenten beter informeren over de meerwaarde van smart home producten om hun woning comfortabeler, veiliger en gezonder te maken. 



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Anouk Beeren | Bitfood - ‘Think big, act small’ als basis voor significante groei
  • TIJD TITEL SPREKER + BEDRIJFSNAAM THEMA
    KEYNOTE - Kim Kruithof | Swapfiets - The lifecycle of Swapfiets. The first bike subscription company in the world

    De koppeling Customer Experience en Employee Experience bij Holland Casino Arjen van Hijum - Store Support BV, Peter Olthoff - Holland Casino Marketing

    Niet eerder werden ervaringen van zowel gasten als medewerkers van Holland Casino met elkaar verbonden. Kwalitatieve insights in de klantreis en kwantitatieve analyses van miljoenen datapunten hebben geleid tot een statistische analyse waarin kansberekening is omgezet in keiharde feiten. Feiten die Holland Casino hebben geholpen om concreet te sturen op zowel CX als EX.



    Newcom zaal SHARE SHARE SHARE

    Make it happen – Conversion optimization in the largest webshop of the Netherlands and Belgium Melle Moorman - Bol.com, Analytics

    As CRO lead at bol.com, Melle Moorman stood at the forefornt in the formation of bol.com’s CRO team halfway 2017. With ups and downs, challenges and successes, Melle will elaborate in this expert session on his CRO journey within bol.com. Be prepared for lessons learned, challenges that were faced, mindset that was shifted, but most of all a lot of optimization examples to learn from.



    The new Insights Brand zaal SHARE SHARE SHARE

    Activating Millennial changemakers for the Sustainable Development Goals Martijn Lampert - Glocalities, Insights

    Last year, Nelson Mandela would have turned 100 years old. On November 30, TEDxJohannesburg: Decoding Greatness celebrated his life and legacy. Martijn Lampert was invited to give a talk about Millennials and the great generation Nelson Mandela called for, in the light of the UN Sustainable Development Goals. At MIE 2019 Lampert will give the talk again and present the worldwide Glocalities study on activating Millennial changemakers for sustainability.



    Blauw Research zaal SHARE SHARE SHARE

    Welcome to the world of Hardstyle! Arno Buurman - Beautiful Lives, Maurice Fransen - Q-dance Marketing

    Hardstyle is beukende dancemuziek met harde beats en een hoog tempo. In opdracht van hardstyle merk Q-dance doorgrondde insights & innovatie bureau Beautiful Lives met behulp van het eigen online conversatie platform BL*CAMPFIRE de rol van hardstyle binnen de lifestyle van jongeren, en formuleerde het concrete entry points voor Q-dance om hardstyle breed te laten groeien.



    DESAN Research Solutions zaal SHARE SHARE SHARE

    Marketeers maken klanten gelukkig, maar hoe word je als marketeer gelukkig? Patrick van Hees - Happiness Institute Europe, Insights

    Patrick van Hees, Nederland’s populairste spreker over geluk, deelt inzichten uit de wereldwijde gelukswetenschap met je. Hoe kun je deze inzichten toepassen in je werk als marketeer én in je privé-leven? Een toegankelijke, evidence based lezing met humor en praktische adviezen. Inspiratie gegarandeerd!



    Perspective zaal SHARE SHARE SHARE

    Helping elderly Moroccans in Amsterdam to understand health issues Serena Westra - Koos Service Design, Homeyra Saiid - Cordaan Insights

    Did you know that health illiteracy is still a big issue in the Netherlands? Especially among elderly people from an immigrant background. As a speech and language therapist and service designer, we wanted to make a change. How? By doing something we have never done before: an animation sprint. We found insights we never would have expected to find… Insights that proved essential in order to get the message across. And even better: we found a solution  in just one week.



    PIM zaal SHARE SHARE SHARE

    Online groeien door slim data gebruik Frans Appels - Netprofiler, Analytics

    Hoe bereik je een snelle online groei door slim gebruik van data? Aan de hand van het vijf drivers model laat Frans Appels zien hoe je traffic, conversie, retentie, orderwaarde en viraliteit structureel kan laten groeien. Hoe analyseer en gebruik je data over deze key drivers en de customer journey om vervolgens met relevante online uitingen en slimme testen te groeien. Met veel aansprekende cases. Bezoekers ontvangen het bijbehorende boek Digital Marketing Pinball.



    Kantar zaal SHARE SHARE SHARE

    De 2018 Bronzen Effie winnaar: Good Times Island van McDonald’s Annemarie Swijtink - McDonald’s Nederland BV, Patritia Pahladsingh - TBWA\NEBOKO Marketing

    Hoe breng je dat zomerse, tropisch gevoel naar Nederlanders die niet op vakantie gaan? Het antwoord van McDonald’s: bouw een eiland midden in de Gouwzee en breng de tropen naar de mensen. Op deze manier kwam afgelopen zomer Good Times Island tot stand. In deze presentatie laten we zien hoe het Good Times Island- platform zorgde voor meer customer insight en engagement, hogere bezoekersaantallen en de altijd aanwezige uitdaging: de cijfers van het voorgaande jaar overtreffen.



    Kinepolis filmzaal SHARE SHARE SHARE
    KEYNOTE - Anouk Beeren | Bitfood - ‘Think big, act small’ als basis voor significante groei

back to top

Platina sponsor


Kantar_logo

Gouden sponsors


2gather_logo
Blauw_logo
Ipsos_logo
Underlined_logo

Zilveren sponsors


TheChoice_logo
Perspective_logo
Markteffect_logo
Haystack_logo
RuigrokNetpanel_logo
GfK_logo
DVJ_logo
Newcom_logo
Beeckestijn_logo
MWM2_logo
Motivaction_logo
Totta_logo

Partners van het MIE