Nederlands grootste Marketing Insights Event


Op 5 en 6 februari 2020 organiseert de MOA, Expertise Center voor marketing insights, onderzoek en analytics, voor de 18e keer het Marketing Insights Event (MIE). Het MIE is hèt kennisplatform voor data-analisten, insights managers en research professionals en voor iedereen die werkt en leeft in de marketing.

Programma

Beide congresdagen stelt men zijn/haar persoonlijke programma samen bestaande uit ruim 100 workshops, masterclasses en keynotesessies.

Bezoekers

Ruim 2500 (digital) marketeers, growth hackers, insights professionals, strategen en research professionals bezoeken het MIE om te luisteren naar de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Insights, Marketing en Analytics.

Kosten

De kosten voor deelname aan Nederlands grootste Marketing Insights Event bedragen €149,50 per dag (exclusief korting via kortings- of gratis dagkaartcodes en BTW).

PE punten

Tevens levert een deelname aan het MIE je 6 PE punten per dag op als titelhouder 'MOA Qualified Insights Professional'.

Focus op insights en groei tijdens MIE 2019


Ruim 2300 (digital) marketeers, growth hackers, strategen en insights professionals bezochten op 6 en 7 februari het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op insights en groei in de breedste zin van het woord. Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat met de reeds ingezette cultuuromslag binnen het research-vak, de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics belangrijker wordt.

Uniek op het event dit jaar was de toevoeging van Kinepolis, de grootste bioscoopzaal van Nederland. Een fantastische setting voor onder andere de presentaties van de keynotes en de Effie Award-cases. Mede dankzij de partnerships met Adformatie, BVA/VEA, PIM en de cultuursector kon het MIE dit jaar weer meer marketeers verwelkomen. Met 32% van de lezingen in het Engels had het programma eveneens de belangstelling van internationale bezoekers.

Populaire thema’s tijdens MIE 2019 waren niet alleen het bouwen van effectieve marketingcampagnes, maar ook de klantbeleving, sensitiviteit en neuromarketing. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, Growth Hacking, datavisualisatie en Artificial Intelligence. Bovendien was er niet alleen veel aandacht voor de communicatie met Millenials en Gen X, maar ook Health, Happiness en de lezingen uit de culturele sector konden op veel enthousiaste bezoekers rekenen. Het MIE is er trots op dat meer dan 50% van de lezingen beoordeeld is met een 8- of hoger.

Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven werken disciplines steeds nauwer samen en is data-verzameling, -analyse en het opbouwen van insights steeds essentiëler bij het bedenken en marketen van producten en diensten. Bezoekers van het MIE weerspiegelen die nieuwe manier van werken en ze maken daarmee de ingezette cultuuromslag van het vak zichtbaar’.

10 zalen, 100 lezingen, een top-10
In Kinepolis – Jaarbeurs Utrecht stonden gedurende twee dagen zo’n 100 lezingen, masterclasses en keynotesessies op het programma. De bezoekers konden een waardering toekennen aan de presentaties. Deze waarderingen vind je hier.

Presentaties
De presentaties die beschikbaar zijn gesteld vind je onder Programma: klik op de betreffende lezing en download de presentatie.

Grote waardering
Het MIE werd in 2019 gewaardeerd met een 8-*
*Bron: Online evaluatie onder 554 bezoekers, door MOA te Amsterdam

Mythes over de MIE-bezoeker
Lees het boekje 'Mythes over de MIE-bezoeker', met verrassende nieuwe inzichten over de MIE-bezoeker en de branches die zijn vertegenwoordigd.

Sfeerimpressie van het MIE


Nieuwsgierig naar meer? Klik hieronder voor al onze foto's.

Het gezicht achter Nederlands grootste Marketing Insights Event


MOA, hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics.

De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

"Het MIE is een instituut geworden, niet meer weg te denken uit de marketing en insights wereld van vandaag."
Wim van Slooten, directeur MOA