Nederlands grootste Marketing Insights Event


Op 6 en 7 februari 2019 organiseert de MOA, Expertise Center voor marketing insights, onderzoek en analytics, voor de 17e keer het Marketing Insights Event (MIE). Het MIE is hèt kennisplatform voor data-analisten, insights managers en research professionals en voor iedereen die werkt en leeft in de marketing.

Programma

Beide congresdagen stelt men zijn/haar persoonlijke programma samen bestaande uit ruim 100 workshops, masterclasses en keynotesessies.

Bezoekers

Ruim 2500 marketeers, data-analisten, insights managers en research professionals bezoeken het MIE om te luisteren naar de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Insights, Marketing en Analytics.


Kosten

De kosten voor deelname aan Nederlands grootste Marketing & Insights Event bedragen €139,50 per dag (exclusief korting via kortings- of gratis dagkaartcodes).

PE punten

Tevens levert een deelname aan het MIE je 6 PE punten op als titelhouder 'Senior Marketing Professional' en 'Senior Communication Professional'.

MIE 2018 | Een terugblik


Ruim 2400 marketeers, data-analisten, insights managers en research professionals bezochten op 31 januari en 1 februari het MIE, het grootste marketing, insights en analytics event van Nederland. Opvallend in de presentaties was de grote nadruk op de samenhang van marketing, analytics en insights. De MOA, het organiserende Expertise Center voor marketing–insights, onderzoek & analytics, constateert dat de veranderingen binnen het research-vak nu steeds zichtbaarder zijn en dat er sprake is van een cultuuromslag. Nieuw dit jaar waren de partnerships van het Tijdschrift voor Marketing en de BVA. Via deze partners kon het MIE vooral veel marketeers verwelkomen.

Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector snel verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven werken disciplines veel nauwer samen en is data-verzameling en- analyse en het opbouwen van insights steeds essentiëler bij het bedenken en marketen van producten en diensten. Bezoekers van het MIE weerspiegelen die nieuwe manier van werken en ze maken daarmee de cultuuromslag van het vak zichtbaar. Vaak zijn ze jong, gefocust op data, gespitst op interdisciplinaire samenwerking en nieuwsgierig naar kennis. Het MIE wil die expertise bieden, advies geven en vaardigheden bijbrengen. De hoge opkomst op het MIE bewijst dat het een succesvolle aanpak is.’
Grote waardering
Het MIE werd in 2018 gewaardeerd met een 8-*
*Bron: Online evaluatie onder 379 bezoekers, door DataIM te Amsterdam

Sfeerimpressie van het MIE


Nieuwsgierig naar meer? Klik hieronder voor al onze foto's.

Het gezicht achter Nederlands grootste Marketing Insights Event


MOA, hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics.

De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

"Het MIE is een instituut geworden, niet meer weg te denken uit de marketing en insights wereld van vandaag."
Wim van Slooten, directeur MOA

Partners van het MIE