Nederlands grootste Marketing Insights Event


Al jaren organiseert de MOA, Expertise Center voor marketing insights, onderzoek en analytics, het Marketing Insights Event (MIE). Het MIE is hèt kennisplatform voor data-analisten, insights managers en research professionals en voor iedereen die werkt en leeft in de marketing en insights.

Afgelopen Corona-jaar hebben we gekozen voor een MIE bestaande uit twee onderdelen: het digitale ‘Road to MIE’ in mei en het fysieke ‘Best of MIE’ op 22 en 23 september aanstaande. Een MIE zoals het MIE nog nooit geweest is!

Programma Best of MIE

Best of MIE’21 wordt een tweedaags, fysiek event vanuit de Jaarbeurs Utrecht (Supernova) op 22 en 23 september 2021. Tijdens de Best of MIE presenteren de sprekers van de beste 13 online sessies uit de Road to MIE en daarnaast 3 partnersessies. Het gehele programma Best of MIE wordt vanuit twee ruime zalen, parallel aangeboden met elk max. 8 sessies van 40 minuten (incl. 5 minuten Q&A). De Best of MIE’21 is live bij te wonen: er zijn +/- 500 exclusieve tickets per dag beschikbaar.

Bezoekers

Wij verwachten meer dan 1000 (digital) marketeers, growth hackers, insights professionals, strategen en research professionals om te luisteren naar de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Insights, Marketing en Analytics.

Kosten

Deelname aan Best of MIE kost €129,50 per dag (exclusief BTW).

PE-punten

Tevens levert een deelname aan Best of MIE je 6 PE-punten per dag op als titelhouder 'MOA Qualified Insights Professional'

Focus op onze toekomst tijdens MIE'20


De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis. Naast het overkoepelende thema It’s all about insights, stond het MIE dit jaar in het teken van Vitality. Dankzij een dynamisch Vitalityplein en lezingen van o.a. Lifeguard, VGZ en a.s.r., ging iedereen niet alleen huiswaarts met een flinke dosis kennis en inspiratie, maar ook met de nodige tips en trics voor een vitaal leven en een gezonde werkomgeving.

Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op de toekomst. Zo ging de openingskeynote van Felienne Hermans (beoordeeld met een 9-) over programmeren, de vaardigheid van de toekomst. Daarnaast kwamen ook onze toekomstige generaties en de toekomst van Insights en Analytics volop aan bod. Met als leuke onderbreking op de dag de toekomst in ruimtelijke zin, de Spacebuzz.

Populaire thema’s tijdens MIE’20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Populaire thema’s tijdens MIE’20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, (Sonic) Branding, Artificial Intelligence en (Persoonlijke) groei. Ruim 35% van de lezingen was dit jaar in het Engels en ruim 45% van alle lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.

Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Gedurende beide dagen verzorgde het ScanmarQED Social Media Team vanuit hier blogs, vlogs en posts waarmee het MIE doorlopend zichtbaar was op de socials. Verder heeft CRO.cafe op beide dagen met diverse interessante sprekers podcasts opgenomen, die bovendien rechtstreeks te volgen waren via de MIE-Livestream.

Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samen werken en moeten data science, CX, UX en research hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Voor de MOA is dit het “Human Data Platform”.

Best beoordeelde lezingen
We kunnen terugkijken op een zeer succesvol programma. Beiden dagen begonnen zeer sterk met twee zeer goed beoordeelde openingskeynotes van Felienne Hermans (8.77) en Sep Visser (8,56). De overall top 10 best beoordeelde lezingen van MIE’20 vind je hier.

Presentaties
De presentaties die beschikbaar zijn gesteld vind je onder Programma: klik op de betreffende lezing en download de presentatie.

Grote waardering
Het MIE werd in 2020 gewaardeerd met een 8-*
*Bron: Online evaluatie onder 336 bezoekers, door MOA te Amsterdam

Mythes over de MIE-bezoeker
Lees het boekje 'Mythes over de MIE-bezoeker', met verrassende nieuwe inzichten over de MIE-bezoeker en de branches die zijn vertegenwoordigd.

Sfeerimpressie van het MIE


Nieuwsgierig naar meer? Klik hieronder voor al onze foto's.

Het gezicht achter Nederlands grootste Marketing Insights Event


MOA, hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics.

De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

"Het MIE is een instituut geworden, niet meer weg te denken uit de marketing en insights wereld van vandaag."
Wim van Slooten, directeur MOA

Adres

Kabelweg 57
1014 BA Amsterdam

(+31) 020 - 58 10 710
info@moa.nl | registratie@mie.nl 

Social