De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis. Naast het overkoepelende thema It’s all about insights, stond het MIE dit jaar in het teken van Vitality. Dankzij een dynamisch Vitalityplein en lezingen van o.a. Lifeguard, VGZ en a.s.r., ging iedereen niet alleen huiswaarts met een flinke dosis kennis en inspiratie, maar ook met de nodige tips en trics voor een vitaal leven en een gezonde werkomgeving.
Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op de toekomst. Zo ging de openingskeynote van Felienne Hermans (beoordeeld met een 9-) over programmeren, de vaardigheid van de toekomst. Daarnaast kwamen ook onze toekomstige generaties en de toekomst van Insights en Analytics volop aan bod. Met als leuke onderbreking op de dag de toekomst in ruimtelijke zin, de Spacebuzz.
Populaire thema’s tijdens MIE’20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Populaire thema’s tijdens MIE’20 waren verder Generatie Z, Customer engagement en Gamification. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, (Sonic) Branding, Artificial Intelligence en (Persoonlijke) groei. Ruim 35% van de lezingen was dit jaar in het Engels en ruim 45% van alle lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.
Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Nieuw op het MIE dit jaar was de MIE-Newsroom als kloppend hart van het event. Gedurende beide dagen verzorgde het ScanmarQED Social Media Team vanuit hier blogs, vlogs en posts waarmee het MIE doorlopend zichtbaar was op de socials. Verder heeft CRO.cafe op beide dagen met diverse interessante sprekers podcasts opgenomen, die bovendien rechtstreeks te volgen waren via de MIE-Livestream.
Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samen werken en moeten data science, CX, UX en research hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Voor de MOA is dit het “Human Data Platform”.
Best beoordeelde lezingen
We kunnen terugkijken op een zeer succesvol programma. Beiden dagen begonnen zeer sterk met twee zeer goed beoordeelde openingskeynotes van Felienne Hermans (8.77) en Sep Visser (8,56). De overall top 10 best beoordeelde lezingen van MIE’20 vind je hier.
Presentaties
De presentaties die beschikbaar zijn gesteld vind je onder Programma: klik op de betreffende lezing en download de presentatie.
Grote waardering
Het MIE werd in 2020 gewaardeerd met een 8-*
*Bron: Online evaluatie onder 336 bezoekers, door MOA te Amsterdam
Mythes over de MIE-bezoeker
Lees het boekje 'Mythes over de MIE-bezoeker', met verrassende nieuwe inzichten over de MIE-bezoeker en de branches die zijn vertegenwoordigd.